معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۸/۲۴- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۶۶

اخبار اقتصادی چین - هنگ کنگ

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی منطقه ویژه اداری هنگ کنگ چین در هفته سوم آبان ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

افزایش تعداد موارد مصادره خانه‌ها در هنگ کنگ توسط بانک ها همزمان با کاهش رشد اقتصادی

رسانه‌های محلی نوشتند، همزمان با افت رشد اقتصادی هنگ کنگ تعداد موارد مصادره خانه‌ها در هنگ کنگ توسط بانک ها به بالاترین رقم در طی 13 سال گذشته رسیده است. شرکت سنتالاین اعلام کرد، تعداد املاک به مزایده گذاشته شده تا روز 4 نوامبر به 226 مورد رسیده که بالاترین تعداد از سال 2009 تاکنون بوده است.  این رقم همچنین نسبت به سال گذشته 82 درصد رشد نشان می دهد.

پیش بینی رشد نه چندان امیدوارکننده هنگ کنگ

پل چان وزیر دارایی هنگ کنگ این هفته گفت، رشد اقتصادی امسال هنگ کنگ چندان امیدوارکننده نیست، زیرا تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم سال نسبت به یک سال قبل 4.5 درصد افت داشته است. وی افزود، اما اگر وضعیت کرونا تحت کنترل باقی بماند و سرمایه گذاری‌های خارجی از سر گرفته شود، اقتصاد هنگ کنگ به تدریج تقویت خواهد شد.

حضور شرکت های بزرگ جهانی ساخت ریزپردازنده‌هادر پنجمین نمایشگاه بین المللی واردات چین

روزنامه چاینا دیلی نوشت، شرکت های بزرگ ساخت ریزپردازنده‌ها نظیر  ای اس ام ال، اینتل، کوالکوم، تی آی در پنجمین نمایشگاه بین المللی واردات چین شرکت کردند. این موضوع حکایت از اهمیت بازار چین برای این شرکت ها علیرغم اختلافات سیاسی غرب و چین دارد.

معرفی سامانه راداری رهگیری اشیاء پرنده در فضای ماورای جو توسط یک شرکت چینی

روزنامه چاینا دیلی نوشت، گروه فن آوری‌های الکترونیک چین اعلام کرد، این شرکت برای اولین بار یک سامانه راداری که قادر به شناسایی و رهگیری اشیاء پرنده در فضای ماورای جو است را به مشتریان عرضه می‌کند.

تنزل رتبه برخی از دانشگاه‌های هنگ کنگ در جدیدترین رتبه بندی موسسه انگلیسی کیو اس 

در جدیدترین رتبه بندی دانشگاه‌های آسیا که توسط موسسه انگلیسی کیو اس منتشر شده، 9 دانشگاه هنگ کنگ با کاهش رتبه مواجه بوده اند و دانشگاه‌های چین در موقعیت بهتری نسبت به سال گذشته قرار گرفته اند. بر اساس این رده بندی دانشگاه پکینگ چین برای اولین بار در رتبه نخست آسیا جای گرفته است. در 4 دوره قبلی این رده بندی دانشگاه ملی سنگاپور در رتبه نخست قرار داشت و امسال این دانشگاه به رتبه دوم تنزل یافته است. دانشگاه تسینگهوای چین هم در رتبه سوم جای گرفته است. اما دانشگاه هنگ کنگ و دانشگاه چینی هنگ کنگ هر کدام با یک رتبه تنزل در جایگاه چهارم و دوازدهم آسیا جای گرفته اند. دانشگاه علم و فن آوری هنگ کنگ هم با 5 رتبه کاهش به رتبه چهاردهم رسیده است.

محدودیت های کرونایی در هنگ کنگ

جان لی، رئیس دولت هنگ کنگ این هفته تاکید کرد ترتیبات کد سلامت، فرمول 0+3  برای مسافران ورودی و اجباری بودن استفاده از ماسک همچنان در هنگ کنگ پابرجا خواهد ماند زیرا همه گیری کرونا هنوز ادامه دارد. وی با اشاره به ابتلای روزانه 4000 تا 5000 نفر به کرونا در هنگ کنگ  گفت، اخیرا تنها در یک روز 18 مورد مرگ ناشی از کرونا ثبت شده است.

موج جدید کرونا در مرکز استان گواندونگ چین

رسانه‌ها گزارش دادند، شهر گوانژو مرکز استان گواندونگ چین در مرز هنگ کنگ این هفته با موج جدیدی از شیوع کرونا مواجه شده است. در این استان این هفته تنها در یک روز 1582 مورد ابتلا گزارش شد که بیش از 1300 مورد آن مربوط به گوانژو بود. این اولین باری است که این شهر در یک روز شاهد ابتلای بیش از 1000 نفر به ویروس کروناست. از شهروندان خواسته شده به جز برای موارد درمانی اضطراری یا برای انجام تست کرونا از خانه‌هایشان خارج نشوند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما