معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۷/۰۸- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۹۵

اخبار اقتصادی چین - هنگ کنگ

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی منطقه ویژه اداری هنگ کنگ چین در هفته اول مهر 1401 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

تلاش بانک مرکزی هنگ کنگ برای حفظ ارزش دلار این منطقه در برابر دلار آمریکا

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست در شماره روز 28 سپتامبر خود نوشت، بانک مرکزی هنگ کنگ این هفته برای سی و دومین بار در سال جاری میلادی با مداخله در بازار ارز تلاش کرد از ثبات ارزش برابری دلار این منطقه در برابر دلار آمریکا دفاع نماید. هفته گذشته و به دنبال افزایش نرخ بهره در آمریکا به بالاترین رقم 14 سال گذشته روند خروج سرمایه از اقتصاد هنگ کنگ تشدید شد و این به تضعیف دلار هنگ کنگ کمک کرد. در واکنش به این اتفاق بانک مرکزی هنگ کنگ در بیانیه ای اعلام کرد که به منظور دفاع از پگ ارزی بین دلار آمریکا و دلار هنگ کنگ، 1.94 میلیارد دلار هنگ کنگ از بازار ارز خریداری و معادل همین مقدار دلار آمریکا (247 میلیون دلار آمریکا) در بازار به فروش رسانده است. بانک مرکزی هنگ کنگ بر اساس نظام پگ ارزی، نسبت دلار هنگ کنگ در برابر دلار آمریکا را همواره در محدوده 7.75 تا 7.85 حفظ می‌کند. بانک مرکزی امریکا هفته گذشته نرخ بهره را با 0.75 درصد افزایش به 3 تا 3.25 درصد رساند. فدرال رزرو از ماه مارس تاکنون در 5 نوبت مجموعا نرخ بهره را 3 درصد بالا برده تا نرخ تورم این کشور را که به بالاترین رقم 4 دهه گذشته رسیده بود مهار نماید.

پیش بینی رشد اقتصادی چین

روزنامه چاینا دیلی این هفته به نقل از بانک توسعه آسیایی نوشت، انتظار می رود اقتصاد چین در میان مدت تا بلند مدت حالت انعطاف پذیر و با ثبات خود را حفظ کند. این بانک پیش بینی کرده که رشد اقتصادی چین در سال جاری میلادی به 3.3 درصد برسد.

انتشار نسخه به روز شده ای از کاتالوگ صنایع نیازمند سرمایه گذاری خارجی چین

روزنامه چاینا دیلی به نقل از معاون سازمان سرمایه گذاری خارجی چین نوشت، این کشور نسخه به روز شده ای از کاتالوگ صنایع نیازمند سرمایه گذاری خارجی چین را برای سال 2022 منتشر خواهد کرد.

افزایش تعداد کلاهبرداری‌های مالی در منطقه هنگ کنگ

چبانک مرکزی هنگ کنگ این هفته اعلام کرد، تعداد کلاهبرداری‌های مالی در این منطقه در نیمه نخست امسال رشد 42 درصدی داشته و از 12 هزار مورد فراتر رفته است. بانک مرکزی هنگ کنگ از بانک های مختلف خواسته نظارت دقیقتری در هنگام پرداخت وام به مشتریان اعمال نمایند. بدین منظور بانک مرکزی و اتحادیه بانک های این منطقه سامانه ای را برای به اشتراک گذاری اطلاعات مشتریان راه اندازی می‌کنند.

هشدار در خصوص لغو تمام محدودیت ها در مورد مسافران ورودی به هنگ کنگ 

وزیر بهداشت هنگ کنگ این هفته گفت، اکنون زمان خوبی برای لغو تمام محدودیت ها در مورد مسافران ورودی به هنگ کنگ نیست. هنگ کنگ از ابتدای این هفته اقدام به لغو قرنطینه هتلی برای مسافران ورودی به این منطقه کرده است، اما مسافران همچنان باید در 3 روز اول ورود از حضور در مکان‌های پر خطر نظیر رستوران‌ها و مدارس خودداری کنند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما