معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۶/۲۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۰۷

اخبار اقتصادی چین - هنگ کنگ

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی منطقه ویژه اداری هنگ کنگ چین در هفته سوم شهریور 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

احتمال موج جدیدی از تعطیلی رستوران‌ها طی ماه‌های آینده در هنگ کنگ

رسانه‌های محلی هنگ کنگ به نقل از رئیس فدراسیون رستوران‌ها و کسب و کارهای مرتبط این منطقه نوشتند، با توجه به پایان یافتن مدت استمهال اجاره‌های عقب افتاده رستوران‌های هنگ کنگ، احتمالا موج جدیدی از تعطیلی رستوران‌ها طی ماه‌های آینده در راه خواهد بود. حدود 8 هزار رستوران در هنگ کنگ با معضل اجاره‌های عقب افتاده مواجه اند.

سیاست قرنطینه مسافران ورودی به هنگ کنگ و نشست مالی بانکداران جهان

جان لی، رئیس اجرایی هنگ کنگ این هفته گفت، به رغم مشخص نبودن تکلیف تداوم یا حذف سیاست قرنطینه مسافران ورودی به هنگ کنگ، اطمینان دارد که این منطقه نشست مالی بانکداران جهان در ماه نوامبر را به شکل موفقیت آمیزی مدیریت خواهد کرد. این در حالی است که قرار است همزمان یک جشنواره فن آوری‌های مالی نیز در سنگاپور برگزار شود و با توجه به عدم وجود مقررات قرنطینه در این کشور، احتمالا این رویداد نشست بانکداران در هنگ کنگ را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این هفته مدیرانی از 20 بانک مطرح جهان اعلام کردند که در نشست هنگ کنگ شرکت خواهند کرد که از جمله می‌توان به مدیران اجرایی بانک اچ اس بی سی و  بانک استاندارد چارتر اشاره کرد.

نتایج یک نظر سنجی در خصوص بازار کار هنگ کنگ

بر اساس نظرسنجی جدیدی که توسط موسسه من پاور گروپ انجام شده، بیش از نیمی از کارفرمایان هنگ کنگی در سه ماه آینده نیروی کار بیشتری استخدام خواهند کرد، اما 12 درصد نیز گفته اند که قرار است در سه ماهه پایانی سال تعدادی از نیروی کار خود را بازخرید کنند.

 تلاش چین در زمینه ساخت نیروگاه‌های هسته ای

روزنامه چاینا دیلی نوشت، چین تلاش های خود در زمینه ساخت نیروگاه‌های هسته ای را سرعت بخشیده و از ابتدای امسال احداث 5 پروژه با 10 راکتور هسته ای به تصویب رسیده است. تصویب این تعداد پروژه هسته ای از سال 2011 تاکنون بی سابقه بوده است.

ارائه پیشنهادات احزاب مختلف هنگ کنگ به دولت در خصوص محتوای سخنرانی سالانه رئیس اجرایی این منطقه

روزنامه چاینا دیلی نوشت، احزاب مختلف هنگ کنگ در حال ارائه پیشنهادات خود به دولت در خصوص محتوای سخنرانی سالانه رئیس اجرایی در شورای قانون گذاری این منطقه هستند. این سخنرانی که معمولا در ماه اکتبر ایراد می‌شود جهت گیری‌های کلی دولت در سال آتی را مشخص می‌کند. محتوای پیشنهادات ارائه شده عمدتا مبتنی بر جذب نخبگان، مبارزه با فقر و توسعه ی امور جوانان بوده است.

برنامه چین برای توسعه صنعت نیمه‌هادی در این کشور

روزنامه چاینا دیلی نوشت، شرکت های بیمه چین در حال طراحی خدمات بیمه ای ویژه برای تشویق استفاده از چیپ های ساخت داخل به عنوان بخشی از برنامه توسعه صنعت نیمه‌هادی در این کشور هستند. به گفته کارشناسان این اقدام می‌تواند به شرکت های چینی سازنده چیپ های مورد استفاده در خودروها در کاهش هزینه‌های تحقیق و توسعه کمک کند و شتاب پیشرفت در این حوزه مهم از تکنولوژی را بالا ببرد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما