معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۶/۲۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۴۶

اخبار اقتصادی اروگوئه و پاراگوئه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اروگوئه و پاراگوئه در هفته سوم شهریورماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

شرکت مودیز: اروگوئه مقصدی مناسب برای سرمایه گذاران خارجی است (خبرگزاری سوبراژادو- اروگوئه)

آژانس دسته بندی ریسک و اعتبار مالی مودیز Moody's در تازه ترین گزارشی اروگوئه را "مقصدی جذاب برای سرمایه گذاران خارجی" توصیف و اعلام کرد: در زمانی که بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین (از جمله آرژانتین، برزیل و شیلی) با تنش های سیاسی و جنجال های انتخاباتی مواجهند، اروگوئه از ثبات سیاسی و اجتماعی مناسبی برخوردار بوده و می‌تواند مقصدی مناسب برای جذب سرمایه گذاران خارجی باشد. بر اساس این گزارش، ریسک سرمایه گذاری اروگوئه با 128 امتیاز کمتر از سایر کشورهای منطقه است. پرو با ریسک 180 امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد. شیلی با 204 امتیاز، مکزیک 248 و برزیل با 281 امتیاز جایگاه‌های سوم تا پنجم را به خود اختصاص داده اند. بالاترین ریسک سرمایه گذاری در کشورهای منطقه مربوط به آرژانتین با 2422 امتیاز و ونزوئلا 41459 امتیاز تعلق گرفت.

اروگوئه: تورم 9.53 درصدی در دوازده ماه منتهی به اوت 2022 (خبرگزاری سوبراژادو- اروگوئه)

به گزارش موسسه ملی آمار، نرخ بهای مصرف در ماه اوت سال جاری در اروگوئه بر روی 0.83 درصد؛ در هشت ماه ابتدای سال بر روی 7.74 درصد و در دوازده ماه منتهی به اوت 2022، 9.53 درصد محاسبه شد که در مقایسه با دوازده ماه منتهی به سال گذشته تقریباً به میزان سه دهم درصد کاهش یافته است. آمارها حاکی از آنند که تورم یکساله در اروگوئه در استان‌ها (9.59 درصد) بیشتر از مونته ویدئو (9.50 درصد) بوده است. بخش هایی نظیر رستوران‌ها، هتل ها، حمل و نقل، مواد غذایی و نوشیدنی‌ها بیشترین تأثیر را در تورم یکساله در کشور داشته اند.

طرح وزارت محیط زیست اروگوئه برای حل مشکل آرسنیک در آبهای کشور (روزنامه لارپوبلیکا- اروگوئه)

آدرین پئنیا وزیر محیط زیست اروگوئه با اشاره به مشاهده آرسنیک در آب برخی مناطق کشور، از طرحی برای بهبود کیفیت آب و رفع مشکل مذکور خبر داد و گفت: وجود آرسنیک ناشی از دلایل زیست محیطی و نه آلودگی آبها است. وی خاطرنشان کرد: امکان نصب واحدهای تصفیه آب (UPA) و یا شروع روند اسمز معکوس جهت حل مشکل مذکور در سطح ملی در دست بررسی است، چرا که دهها منطقه در کشور دچار مشکلات مشابهی هستند. پئنیا به علاوه پروژه‌های بهداشت محیطی در 60 ناحیه کشور را یادآور شد و با اشاره به سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری در این ارتباط برای تحقق پروژه‌های مذکور به مدت 10 سال افزود: فاز نخست در دولت کنونی اجرایی خواهد شد. {اسمز معکوس: فرایند تصفیه آبی است که در آن از فشار برای معکوس نمودن جریان اسمزی آب از درون یک غشای نیمه‌تراوا برای تولید آب خالص و حذف یون‌ها، مولکول‌ها و ذرات بزرگتر حل شده در آب استفاده می‌شود.}

رئیس بانک مرکزی: اروگوئه کشوری بسیار گران  است (خبرگزاری سوبراژادو- اروگوئه)

دیئگو لابات رئیس بانک مرکزی اروگوئه گفت: اروگوئه در بسیاری از جنبه‌ها کشوری گران بوده و ضروری است در راستای رونق تولید در کشور اقداماتی صورت گیرد. وی در نشست رسمی هیات مدیره بانک مرکزی در شهر مرزی ریوئرا (با برزیل) که با حضور نمایندگانی از مراکز تجاری و صنعتی استان ریوئرا برگزار شد، با اشاره به وضعیت تجاری نگران‌کننده در مناطق مرزی کشور خاطرنشان کرد: باید با متصدیان مختلف اقتصادی در تماس بود و ضمن فراهم آوری زمینه رقابت در مناطق مرزی نسبت به حل مشکل ساختاری اقتصاد و تجارت در این مناطق همت گمارد.

فراخوان آنکاپ برای یافتن شرکای تجاری در بخش سیمان (خبرگزاری سوبراژادو- اروگوئه)

هیأت مدیره شرکت آنکاپ (اداره ملی سوخت، الکل و سیمان) که به شرکت ملی نفت اروگوئه معروف است، با انتشار فراخوانی رقابتی خواستار شراکت با بخش خصوصی در بخش سیمان شد و اعلام کرد، این اقدام را برای سرمایه گذاری و مهار کسری بودجه ی 20 ساله آن شرکت انجام می دهد. در همین راستا مسئولان هیأت مدیره اصول و مبانی لازم برای ایجاد شراکت صنعتی و تجاری در بخش تجارت سیمان و آهک را به تصویب رساندند. فراخوان مذکور طی روزهای آینده در وب سایت آنکاپ قابل دسترس خواهد بود.

درخواست صنعتگران پاراگوئه ای برای جلوگیری از ورود تولیدات خارجی (روزنامه اولتیما اورا- پاراگوئه)

اتحادیه صنعتگران پاراگوئه (UIP) سرازیر شدن اقلام تجاری خارجی به کشور را تهدیدی بر سرمایه گذاری داخلی در عرصه تولید و اشتغال خواند. انریکه دوئارته رئیس اتحادیه مذکور در مراسم "روز ملی صنعت پاراگوئه " که هشتم سپتامبر با حضور شماری از مسئولان دولتی از جمله لوئیس کاستیگلیونی وزیر صنعت و تجارت آن کشور برگزار شد، تاکید کرد: نباید اجازه داد که واردات مختلف اقلام تجاری به بهانه هزینه کمتر، بازارمان را مورد هدف و صنایع مان را تحت تأثیر قرار دهد. دوئارته بطور مشخص در این ارتباط به محصولات چینی اشاره کرد که در بازارهای مختلف جهانی روند تولید و اشتغال زایی را با مشکل مواجه نموده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما