معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۴/۱۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۹۲

اخبار اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری و لباب)

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری به مرکزیت مرو و لباب) در نیمه نخست تیر 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

ساخت سیلو گندم در ترکمنستان

خبرگزاری اورینت به نقل از آناگلدی یازمیرادوف، معاون نخست‌وزیر ترکمنستان، خبر داد که ترکمنستان سیلویی با ظرفیت ذخیره 100 هزار تن گندم در بخش سرحدآباد استان ماری خواهد ساخت. این تسهیلات برای همکاری با یکی از کشورهای همسایه ترکمنستان در زمینه ترانزیت گندم و آرد از ترکمنستان ساخته خواهد شد. افزون بر آن، کارگاه ساخت کیسه نیز در نزدیکی سیلو ساخته خواهد شد که برای حمل بار مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

(تاریخ انتشار خبر: 1401/04/06)

تولید ماهانه بیش از 100 میلیون کیلووات ساعت برق در نیروگاه لباب

به گزارش خبرگزاری ترکمن‌پورتال، نیروگاه جدید لباب در ماه 104 میلیون کیلووات ساعت برق تولید می‌کند که برای مصرف داخلی و همچنین صادرات به افغانستان و ازبکستان و قرقیزستان به کار گرفته می‌شود. در یک ماه گذشته، حجم برق صادراتی تولید شده در استان لباب بالغ بر 99 میلیون کیلووات ساعت بوده است. گفتنی است به‌تازگی خط لوله گاز اوچاجی - زرگر به طول 125 کیلومتر به این نیروگاه متصل شده است.

همچنین در سپتامبر سال 2021 نیروگاه مدرن توربین گازی با ظرفیت 432 مگاوات در بخش چارجو استان لباب به بهره‌برداری رسید. نیروگاه لباب از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های زیست‌محیطی در ترکمنستان به شمار می‌رود.

(تاریخ انتشار خبر: 1401/04/14)

آغاز کشت کلزای کانادایی در بخش تجن

خبرگزاری ترکمن‌پورتال گزارش کرد کشاورزان بخش تجن کشت انواع کانادایی کلزا را آغاز کرده‌اند. دانه روغنی کلزا اسیدیته کمتری دارد و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است. این گیاه را همچنین می‌توان به طور گسترده در خوراک دام به کار برد. در این منطقه برنامه‌ریزی شده است که سطح زیر کشت کلزا در سال 2022 به دو برابر افزایش یابد.

(تاریخ انتشار خبر: 1401/04/15)

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما