معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۴/۲۸- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۶۹۶

مراکز مهم دانش بنیان کشور کوبا در حوزه زیست فناوری

به منظور آشنایی با مراکز مهم دانش بنیان کشور کوبا در حوزه زیست فناوری، گزارش اجمالی در همین رابطه به همراه ضمیمه‌های مرتبط با آن‌ها به شرح ذیل ارائه می‌گردد:
گروه BioCubaFarma یک بنگاه فناوری و اقتصادی راهبردی در کشور کوبا می‌باشد که با اعتبار بین المللی و استانداردهای کیفیت بالا از 32 شرکت و مرکز و گروه فعال در بخش داروسازی و زیست فناوری( بیوتکنولوژی ) و دانش بنیان تشکیل یافته است.
در این راستا اجمالا گزارشی درخصوص شش مجموعه بسیار مهم در این گروه صنعتی داروئی و بیوتکنولوژیکی به همراه معرفی هر مجموعه و دستاوردهای آن ارائه می‌گردد:
1- شرکت آزمایشگاه +AICA (تولید کننده داروهای ژنریک پیشرفته در اشکال دارویی تزریقی و قطره‌های چشمی).

2- مرکز مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی CIGB ( شرکت متمایز در زمینه توسعه، تولید، بازاریابی و صادرات محصولات  نوآورانه بیوتکنولوژی کوبا).

3- مرکز ایمیونولوژی مولکولی CIM ( موسسه بیوتکنولوژیکی کوبایی تولید کننده آنتی‌بادی‌های مونوکلونال، درمانی و رادیواکتیو از کشت سلول‌ها ).

4- مرکز علوم اعصاب کوبا CNEURO ( با ظرفیت معرفی روش های کمی و استفاده از رایانه برای تجزیه و تحلیل فعالیت های الکتریکی ناخودآگاه و برانگیخته مغز).

5- مرکز ملی تحقیقات علمی CNIC ( اولین مرکز علمی چند رشته ای ایجاد شده توسط دولت کوبا پس از پیروزی انقلاب در این کشور که در حال حاضر به تحقیق، توسعه، تولید و بازاریابی محصولات با منشاء طبیعی و سایر مواد جدید در زمینه علمی می‌پردازد و یکی از مؤسسات پیشرو در صنعت بیوتکنولوژی کوبا با اعتبار ملی و بین المللی است).

6- موسسه Finlay (Finlay Vaccine Institute)  (موسسه ای که تحقیقات پزشکی، عمدتاً  در زمینه تولید واکسن دارد).

ضمائم:

ضمیمه 1

ضمیمه 2

ضمیمه3

ضمیمه4

ضمیمه 5

ضمیمه 6

ضمیمه 7

ضمیمه 8

ضمیمه 9

ضمیمه 10

ضمیمه 11

ضمیمه 12

ضمیمه 13

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما