معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۳/۲۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۷۶

آشنایی با وب سایت راهنمای کسب و کار در کوبا

وب سایت راهنمای کسب و کار در کوبا با آدرس اینترنتی www.negociascuba.cu اطلاعات قابل اعتماد و پایه در مورد 369114 فعال اقتصادی در سراسر کشور کوبا اعم از شرکت های دولتی، شرکت های خرد، کوچک و متوسط، خوداشتغال و تعاونی‌های کشاورزی غیردولتی را جمع آوری کرده است.

 برقراری ارتباط مناسب میان فعالان اقتصادی در تمامی اشکال مدیریت و مالکیت کشور و تقویت توان بالقوه آنان، به عنوان یکی از اهداف اصلی دومین کنفرانس اقتصادی-مولد کوبا-2022 که از تاریخ 7 تا 14 ماه ژوئن (17 تا 24 خرداد) در پایتخت این کشور برگزار می‌شود، ذکر شده است.

در روز ابتدایی این کنفرانس، راهنمای کسب و کار کوبا به عنوان راهنمای زنجیره ای برای توسعه فعالان اقتصادی کشور و ارائه فرصت های تجاری جدید ارائه شد.

لتیسیا مورالس گونزالس، معاون اول وزیر اقتصاد و برنامه ریزی در محل اتاق بازرگانی کوبا با اشاره به آن که این بستر فضایی ایده آل برای هماهنگی با هدف تقویت و مشخص کردن استراتژی اقتصادی-اجتماعی کشور در سال جاری است، تاکید کرد که تحقق رشد اقتصادی 4 درصدی نسبت به سال قبل ، با بهبود تدریجی اقتصاد ملی، صادرات واکسن و فعال سازی مجدد صنعت گردشگری امکان پذیر خواهد بود. همچنین وی گزارش داد که تا امروز 3657 شرکت در این وبسایت ثبت شده اند که از این تعداد 3553 شرکت کوچک و متوسط خصوصی، 53 تعاونی غیرکشاورزی و 51 شرکت کوچک و متوسط دولتی هستند. این بازیگران و فعالان اقتصادی 60000 شغل جدید را ایجاد می‌کنند.

رامون لابانینو سالازار، نایب رئیس انجمن ملی اقتصاددانان و حسابداران کوبا (ANEC) گفت که محتوای داده‌ها قابل اعتماد و در ابتدای امر از 369114 نفر از فعالان اقتصادی در سراسر کشور جمع آوری شده است.

این فهرست نتیجه کار مشترک بین انجمن ملی اقتصاددانان و حسابداران کوبا، شرکت مخابرات کوبا (Etecsa)، شرکت خصوصی Dofleini S.R.L و با همکاری اداره کل امور مالیاتی، اداره ملی آمار و اطلاعات و وزارت اقتصاد و برنامه ریزی کوبا می‌باشد.

راهنمای کسب و کار کوبا از طریق آدرس اینترنتی

www.negociascuba.cu

اطلاعات قابل اعتماد و پایه را در مورد 369114 فعال اقتصادی در سراسر کشور اعم از شرکت های دولتی، شرکت های خرد، کوچک و متوسط، خوداشتغال ها و تعاونی‌های کشاورزی غیردولتی جمع آوری کرده است.

این فضا به معنای فراخوانی از همه نهادهای اقتصادی در کشور برای معرفی کسب و کار خود از طریق وب سایت بود تا با شخصی سازی پروفایل های خود ، کالا و خدماتشان را برای عموم به نمایش بگذارند.

توضیحات بیشتر در خصوص وبسایت

این وبسایت به زبان اسپانیایی و با طراحی ساده با شعار اولین و کامل ترین دایرکتوری فعالان اقتصادی در جزیره، به معرفی تولید کنندگان، رستوران‌ها، بیمارستان‌ها، ارائه دهندگان خدمات و موارد دیگر در کوبا می‌پردازد و توضیح می دهد که در این وبسایت می‌توانید اطلاعات دقیق بیش از 300000 کسب و کار در کوبا را بیابید، به پیشنهادهای شغلی بیشتر و بهتر دسترسی داشته باشید، فرصت های تجاری بیشتر را کشف و در مناقصات عمومی‌شرکت کنید.

در منوی اصلی، فهرست کسب و کار (دایرکتوری)، فرصت ها و پیشنهادات کاری قابل مشاهده هستند.

فهرست کسب و کار:

- تا به این تاریخ در حدود 369232 رکورد در این دایرکتوری قابل رویت است. فیلترهای مربوط به بخش نمایش جستجوها (جستجوی پیشرفته) : دسته بندی موضوعی (تولید، تجارت و غذا، حمل و نقل، بهداشت و زیبایی، آموزش و خدمات عمومی و اجتماعی، خدمات حرفه ای، اقامت و گردشگری، کشاورزی، دامداری، جنگلداری و ماهیگیری، رسانه، هنر، ورزش، تفریح و سرگرمی، ساخت و ساز، محیط زیست و بازیافت، انرژی، آب و گاز، صنایع، انجمن‌ها، ذخیره سازی و لجستیک)، دسته بندی فرم های سازمانی (شرکت دولتی، تعاونی غیر کشاورزی، شرکت های خرد، کوچک و متوسط دولتی، شرکت های خرد، کوچک و متوسط خصوصی، واحدهای خوداشتغال، تولیدات کشاورزی، شرکت تجاری با سرمایه کاملاً کوبایی،   (تعاونی اعتبار و خدمات ) CCS، اشکال سرمایه گذاری خارجی، پروژه‌های توسعه محلی و  استانی) و دسته بندی بر اساس موقعیت جغرافیایی (16 استان کشور کوبا) تعریف شده است.

- اطلاعات نمایشی هر مجموعه شامل: نام، لوگو و تصویر اختصاصی، آدرس، شماره تماس، آدرس الکترونیکی ، نوع کسب و کار (خرد و متوسط یا تعاونی و ...)

 

با ورود به پروفایل هر مجموعه، اطلاعات تکمیلی از جمله آدرس از روی نقشه، ساعات کاری، تصاویر و بروشور و دسته بندی شغل دیده می‌شود.

در بخش فرصت ها :

تا به امروز 5 رکورد نمایش داده می‌شود که در واقع در قالب آگهی، فرصت های همکاری در مشاغل را معرفی کرده است.

به طور مثال نیازمندی‌ها و درخواست اقلام، تجهیزات، سرمایه، کالا و خدمات با معرفی سوابق و حوزه کاری و مشخصات درخواست کننده.

هر آگهی با کلیدواژه‌هایی دسته بندی شده و تاریخ انقضا و میزان فوریت درخواست نیز به طور خاص ذکر شده است.

به طور مثال در آگهی زیر که در تاریخ 31 می 2022 بارگذاری شده است، درخواست تامین مالی داخلی و خارجی بین 200 تا 250 هزار MLC   برای یک طلاسازی خصوصی در استان سین فیگوئس دیده می‌شود که با فوریت و انقضای 20 روزه معرفی شده است.

 

 در بخش سوم این وبسایت که با نام پیشنهادات کاری دسته بندی شده است، تا به امروز 11 نتیجه قابل مشاهده است و آگهی استخدام و مشخصات درخواستی برای متقاضیان و توضیحاتی درخصوص نوع کار و میزان حقوق برای داوطلبان آورده شده است. درخواست های مربوط به شغل یابی و یا استخدام در این بخش درج می‌شوند.

دسته بندی‌های دیگر در صفحه اصلی وبسایت وجود دارد که در موضوعات ذیل هستند:

غذا شناسی / حمل و نقل / رسانه‌ها / حرفه ای‌ها / زیبایی / محل اقامت / تکنسین‌ها / صنایع / سرگرمی

نکات تکمیلی:

- از اهداف راه اندازی این وبسایت  دسترسی به محصولات و خدمات فعالان اقتصادی در هر منطقه ، آگاهی از فرصت های شغلی و آشنایی با پیشنهادهای شغلی که با مهارت های افراد مطابقت دارد، ایجاد فضای رقابتی و مطالعه بازار پیش از سرمایه گذاری ذکر شده است.

- گزارش مربوط به معرفی پلتفرم صادراتی کشور کوبا که در پایگاه اطلاع رسانی معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز به آدرس ذیل : 

https://economic.mfa.ir/portal/NewsView/677156

بارگذاری شده نمونه ای دیگر از توجه به اهمیت فضای دیجیتال بر اقتصاد کشور کوباست. یکی از مهم ترین خصیصه‌های این قبیل وبسایت ها و پلتفرم ها گردش آزاد اطلاعات و شفافیت است که این دو مولفه در اقتصادهای بسته بسیار نادر و ناممکن به نظر می رسند و می‌توانند گامی رو به جلو در تحولات اقتصادی تلقی گردند.

- توضیحاتی در خصوص درج مناقصات عمومی در وبسایت آورده شده است که به دلیل فقدان اطلاعات در حال حاضر قابل مشاهده نمی‌باشد.

- با مشترک شدن در خبرنامه، پیشنهادات جدید و مناقصه‌ها و موارد دیگر به آدرس ایمیل مشترکین ارسال خواهند شد.

منابع:

 https://www.negocioscuba.cu/

https://www.granma.cu/cuba/2022-06-07/un-directorio-para-unificar-todas-las-formas-de-negocio-en-el-pais

https://cuba.eseuro.com/local/206771.html

https://noticiascubanas.com/2022/06/07/un-directorio-para-unificar-todas-las-formas-de-negocio-en-el-pais/

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما