معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۳/۰۴- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۵۶

معرفی استان پراهووا، کشور رومانی

استان پراهوا در منطقه مونتنیا، در جنوب بخش مرکزی رومانی واقع شده و سومین استان از نظر جمعیت در رومانی است. این استان، دارای درجه بالایی از صنعتی شدن و تنوع فعالیت ها است. قلمرو استان با دارا بودن تنوع بسیار زیاد، با محیط طبیعی استثنایی، شرایط مساعدی را برای کشت غلات، میوه‌ کاری، دامداری و جنگل ‌داری تضمین می ‌کند. در طول سالیان متمادی، استخراج و فرآوری منابع زیرزمینی از جمله نفت خام، گاز طبیعی، زغال سنگ، نمک و سایر سنگ‌های مفید از اواسط قرن نوزدهم، تحول اقتصادی این منطقه را رقم زده است.

به طور کلی ساختار اقتصادی استان پراهووا بر صنعت استوار است. بیشترین سهم در تولیدات صنعتی مربوط به صنایع فرآوری نفت خام است و پس از آن صنایع غذایی، نوشیدنی و دخانیات، ماشین آلات و تجهیزات، صنایع شیمیایی و فرآوری لاستیک، صنایع استخراجی، منسوجات و محصولات نساجی، متالورژی، سازه‌های فلزی و فلزات (به استثنای ماشین آلات و تأسیسات)، نجاری (از جمله مبلمان)، سایر محصولات معدنی غیر فلزی، خمیر کاغذ، مقوا و سایر محصولات چاپ و دیگر فعالیت های صنعتی قرار دارند.

- بیشترین تعداد فعالان اقتصادی استان در حوزه بازرگانی و پس از آن ساختمان سازی، تولید، فعالیت های حرفه ای، علمی و فنی، حمل و نقل و انبار می‌باشند. لازم به ذکر است که فرآوری نفت (بنزین، گازوئیل، نفت کوره، روغن‌های معدنی و غیره) یک فعالیت سنتی در پراهوا است. اولین پالایشگاه نفت در جهان در سال 1856  در شهر پلویشت به بهره برداری رسید.

مشروح گزارش معرفی استان پراهووا شامل موقعیت جغرافیایی و جمعیتی، مهم ترین صنایع، شرکت ها، و نهاد های مهم اقتصادی استان در فایل پیوست ارائه گردیده است.

فایل های ضمیمه

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما