معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

بازتاب رسانه‌ای سفر هیات تجاری ایران به صربستان

هیات دولتی-تجاری جمهوری اسلامی ایران به ریاست علیرضا پیمان‌پاک معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران به دعوت استوان نیکچویچ قائم‌مقام وزارت تجارت، گردشگری و ارتباطات جمهوری صربستان طی روزهای 20 تا 22 تیر ماه 1401 از این کشور دیدار کرد. این هیات که بخش تجاری آن متشکل از مقامات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشورمان و جمعی از تجار و صاحبان صنایع بود، در همایش تجاری مشترکی که در اتاق بازرگانی صربستان برگزار شد، شرکت کرد.آقای پیمان‌پاک پس از این نشست ملاقات‌های جداگانه‌ای با وزیر خارجه، قائم‌مقام وزارت تجارت، گردشگری‌ و ارتباطات، قائم‌مقام وزارت کشاورزی، جنگلداری و مدیریت آب، وزیر دارایی و وزیر صنعت و معدن صربستان انجام داد. رسانه‌های صربستان گزارش‌های سفر هیات ایران را منتشر کرده‌اند که در ادامه، این گزارش‌ها ارائه می‌گردد.

معرفی استان پراهووا، کشور رومانی

استان پراهوا در منطقه مونتنیا، در جنوب بخش مرکزی رومانی واقع شده و سومین استان از نظر جمعیت در رومانی است. این استان، دارای درجه بالایی از صنعتی شدن و تنوع فعالیت ها است. قلمرو استان با دارا بودن تنوع بسیار زیاد، با محیط طبیعی استثنایی، شرایط مساعدی را برای کشت غلات، میوه‌ کاری، دامداری و جنگل ‌داری تضمین می ‌کند. در طول سالیان متمادی، استخراج و فرآوری منابع زیرزمینی از جمله نفت خام، گاز طبیعی، زغال سنگ، نمک و سایر سنگ‌های مفید از اواسط قرن نوزدهم، تحول اقتصادی این منطقه را رقم زده است.

بازگشت موتورسواران پاکستانی از ایران با شعار صلح و دوستی و توسعه گردشگری

جمعی از موتورسواران باشگاه کراس روت پاکستان که به مدت 32 روز با شعار صلح و دوستی و توسعه گردشگری به ایران سفر کرده بودند پس از بازگشت به کشورشان در لاهور از خانه فرهنگ ایران بازدید نموده و با هدف توسعه و تقویت گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و گسترش روابط فرهنگی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران در نشستی با عنوان "ایران سرزمین شکوه و مهر" شرکت کردند.

وضعیت بخش گردشگری در صربستان

مطلب پیش رو، گزارشی از مصاحبه ماهنامه دیپلماسی و تجارت صربستان با وزیر تجارت، گردشگری و ارتباطات جمهوری صربستان است که وضعیت بخش گردشگری صربستان و اهداف این کشور از حضور در نمایشگاه اکسپوی 2020 دبی را تبیین کرده است.