معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۲/۱۸- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۰۵

برگزاری نشست یکروزه تحت عنوان "نقش فناوری و استارت آپ ها در توسعه ورزش مجارستان" در بوداپست

نشست یکروزه ای تحت عنوان "نقش فناوری، نوآوری و استارت آپ ها در توسعه ورزش مجارستان " در منطقه بوداپست برگزار گردید. بر اساس اعلام رئیس آژانس توسعه صادرات مجارستان، این آژانس در طی دوسال گذشته از 11 شرکت مجاری نوآور و دانش بنیان کوچک و متوسط در حوزه ورزشی حمایت کرده و برای توسعه فعالیت آنان در بازارهای بین المللی تلاش نموده است.

نشست یکروزه ای تحت عنوان "نقش فناوری، نوآوری و استارت آپ ها در توسعه ورزش مجارستان " با حضور آقای کریستو سابو، رئیس آژانس توسعه صادرات مجارستان موسوم به HEPA، معاون آقای اشتفان یو، جانشین معاون وزیر در امر توسعه روابط اقتصاد خارجی وزارت امورخارجه وتجارت، نمایندگان بیش از 5 شرکت دانش بنیان و فناورانه مجارستان ، قهرمانان و مدال آوران  رشته‌های مختلف ورزشی در مسابقات المپیک و جهانی روز چهارشنبه مورخ 14 اردیبهشت ماه ( 4 می 2022 ) در منطقه بوداپست برگزار گردید .

آقای گابور ، نماینده توسعه روابط اقتصادی خارجی وزارت امور خارجه محل در ابتدای این نشست طی سخنان کوتاهی ضمن اشاره به نقش و اهمیت فناوری و نوآوری در توسعه ورزش کشور تصریح نمود: یکی از اهداف وزارت امور خارجه و تجارت حمایت از صادرات محصولات و تجهیزات ورزشی به بازارهای بین المللی است . از این رو در طی دو سال اخیر  از 11 شرکت کوچک و متوسط در بخش صنعت ورزش حمایت شده و یکی از اهداف این نشست ، معرفی ظرفیت ها وتوانمندی شرکت های دانش بنیان و خلاق در حوزه ورزش می‌باشد.

در ادامه خانم تیما هوروات، مدیر برنامه توسعه ورزش در مجارستان نیز ضمن تشریح برنامه‌های کشور در حوزه شنا ، شمشیر بازی ، تنیس ، واترپلو ، فوتبال و ... تصریح داشت: دولت مجارستان از سال 2010 میلادی با تدوین یک استراتژی گام های اولیه خود را برای توسعه فناوری و حمایت از ورزش برداشته است. از دو سال قبل ، حمایت از شرکت های فعال در حوزه تولید و خدمات ورزشی در وزارت امور خارجه و تجارت سرعت بیشتری به خود گرفت و آژانس HEPA بعنوان نهاد توسعه صادرات ، توجه جدی به این حوزه نموده است.  این حمایت در قالب شرکت در نمایشگاهها، برگزاری دوره‌های آموزشی ، تعیین وابسته تجاری در برخی از نمایندگی‌ها ، تنظیم ملاقات ها و نشست های مشترک با همتایان خارجی، تعیین سفرای ورزش و ... بوده است.

در ادامه این جلسه، پانل ( میزگرد) اول، با حضور تعدادی از نمایندگان شرکت های ورزشی در حوزه تولید تجهیزات ورزشی در رشته قایقرانی ، ( موسوم به CODEYARKS) اپلیکش های نوآورانه در بخش حمایت از تماشاگران رشته‌های ورزشی به معرفی محصولات خود پرداخته اند.  در پانل دوم نیز نمایندگان شرکت های مجاری در حوزه سلامت و ورزش به معرفی دستاوردهای خود در زمینه سنجش ضربان قلب و اندازه گیری ماهیچه‌های قلبی ( موسوم به HEARTBIT ) که شامل یک تی شرت و دستگاه کوچک ابداعی (ECG )، روانشناسی در ورزش و تولیدات ورزشی در حوزه تنیس، پرداخته اند.

سپس خانم آگنش کوواچ ، یکی از ورزشکاران و مدال آوران رشته شنا در مسابقات جهانی ( 2 قهرمانی) و اروپا ( 7قهرمانی ) و ... که به مدت 13 سال عضو تیم ملی مجارستان بوده ، درخصوص اهمیت توسعه ورزش قهرمانی در مجارستان صحبت کوتاهی کرد.

در جلسه بعد از ظهر نیز پانل ( میزگرد) سوم با حضور تعداد دیگری از نمایندگان شرکت ها و تولید کنندگان محصولات ورزشی ( نوآورانه ) در حوزه تولید نرم افزارهای ورزشی برای باشگاهها و طرفداران مسابقات ورزشی موسوم به SPORT4FUN  ، اپلیکیشن موسوم به SPORT MATE  ( استارت آپ ) برای ارائه خدمات ورزشی در زمینه ورزش انفرادی ، باشگاهی و ..  و همچنین تولیدات کیوسک دیجیتال برای فروش بلیط ، بازی‌های کودکانه ، و... موسوم به SENSO MEDIA   و نیز یکی از شرکت های مجاری موسوم به WATER SKY BALL  معرفی رشته ورزشی جدید در واترپولو، موسوم به اسکای بال ، متدولوژی آموزشی ، تولید تجهیزات این رشته ورزشی و برگزاری تورنمنت داخلی و منطقه ای از جمله در کراوسی، اسلوونی ، آلمان  و.. برگزار شد.

 

در نشست پایانی نیز آقای کرسیتو سابو، بعنوان رئیس آژانس توسعه صادرات مجارستان، در خصوص حمایت از صنعت ورزش اظهار کرد: مجارستان در منطقه ای اروپای مرکزی پایتخت ورزشی است. برگزاری رویدادهای مختلف بین المللی ورزشی در کشور موجب گردیده تا صنعت ورزش نیز مورد توجه قرار گیرد. سازمان هپا ظرف دوسال گذشته توجه خود به حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناورانه در حوزه ورزش معطوف ساخته و برگزاری این نشست ها می‌تواند علاوه بر معرفی ظرفیت ها و توانمندی این شرکت ها ، زمینه همکاری با شرکت های خارجی و سرمایه گذار در حوزه صنعت ورزش را فراهم سازد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما