معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

لیست همایش‌های بین‌الملل برزیل در حوزه دانش بنیان

گزیده مهمترین همایش‌های بین الملل برزیل که در حوزه فعالیت های دانش بنیان برای ماه بهمن ماه 1402 در این کشور برگزار می‌گردد، به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

شرکت آژینه ابزار پارس

شرکت آژینه ابزار پارس (با برند تجاری بوفالو) به عنوان شرکت دانش بنیان تولیدی نوع 2 در حوزه مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی است.

وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان آذربایجان شرقی

استان آذربایجان شرقی با دارا بودن ۲۰۸ شرکت دانش‌بنیان،از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است. تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان آذربایجان شرقی از ۹۲ شرکت در سال ۱۳۹۷، به ۲۰۸ شرکت در ابتدای سال ۱۴۰۱ افزایش‌ یافته و در این مدت، استان شاهد رشد ۱۲۶ درصدی نسبت به سه سال گذشته بوده است.

برگزاری نشست یکروزه تحت عنوان "نقش فناوری و استارت آپ ها در توسعه ورزش مجارستان" در بوداپست

نشست یکروزه ای تحت عنوان "نقش فناوری، نوآوری و استارت آپ ها در توسعه ورزش مجارستان " در منطقه بوداپست برگزار گردید. بر اساس اعلام رئیس آژانس توسعه صادرات مجارستان، این آژانس در طی دوسال گذشته از 11 شرکت مجاری نوآور و دانش بنیان کوچک و متوسط در حوزه ورزشی حمایت کرده و برای توسعه فعالیت آنان در بازارهای بین المللی تلاش نموده است.

حمایت از فعالیت های شرکت های دانش بنیان، یکی از اولویت های مهم معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه

در ملاقات دکتر صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و جمعی از مدیران این معاونت با دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از همکاران ایشان، بر لزوم استمرار همکاری‌ها برای حمایت از فعالیت های شرکت های دانش بنیان تاکید گردید.

استفاده فزاینده از هوش مصنوعی در کشاورزی کرواسی

با فعال تر شدن شرکتهای کوچک و متوسط دانش بنیان و حمایت های دولت کرواسی و بعضا اتحادیه اروپا؛ مزارع کرواسی به طور فزاینده ای توسط هوش مصنوعی، خلبانان خودکار، هواپیماهای بدون سرنشین و روبات ها اداره می‌شود.

گزارش سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه به اصفهان

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به منظور بررسی راههای ارتقاء سطح همکاری اقتصادی و تجارت خارجی استان اصفهان و کسب آگاهی از نقطه نظرات، پیشنهادها و انتظارات فعالان عرصه اقتصادی آن استان، در تاریخ 29 اردیبهشت 1400 به اصفهان سفر نمود.

کرونا و فرصت‌های تعاملی ایران و کشورهای آفریقایی

ویروس کووید 19 (COVID-19) گونه‌ای جدید از ویروس‌های خانواده کروناست که براساس آخرین شواهد، اواخر سال 2019 میلادی در چین مورد شناسایی قرار گرفت و در شهر ووهان شیوع پیدا کرد. سپس با انتقال به سایر کشورها و مناطق جهان، این روزها میهمان ناخوانده و موجب هراس و آزار شهروندان در 212 کشور و قلمرو سرزمینی است. براساس آمارهای اعلامی دولت‌ها، تاکنون چندین میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شده و بیش از یک میلیون نفر نیز بر اثر این بیماری از دنیا رفته‌اند. در همین رابطه سایر قاره‌های جهان، آفریقا نیز امروز مورد هجمه کرونا قرار گرفته و از میان 54 کشور و 4 قلمرو وابسته این قاره، تاکنون ده‌ها هزار مورد ابتلا در ۵3 کشور و 2 منطقه و قلمرو وابسته آفریقایی ثبت شده است که از این میزان، چند هزار نفر جان خود را از دست داده‌‌‌اند. این نوشتار با بررسی موضوع شیوع کرونا و وضعیت بهداشتی و درمانی آفریقا برای مقابله با آن و همچنین ارزیابی توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در مقابله با کرونا، به بررسی فرصت‌های تعاملی ایران و کشورهای آفریقایی متأثر از این شرایط می‌پردازد.

گزارشی در خصوص استارت آپ ها در مالزی

مالزی یکی از بازارهای رو به رشد در جنوب شرقی آسیا است. این کشور با دارا بودن یکی از توسعه یافته ترین اقتصادهای دیجیتال در منطقه، کشور اصلی برای راه اندازی یک استارت آپ درمنطقه می باشد .