معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۲/۰۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۴۵۳

صنایع قطعه سازی هواپیما در امارات متحده عربی

گزیده گزارش اخیر روزنامه الاتحاد در خصوص فعالیت صنایع قطعه سازی هواپیما در امارات متحده عربی با تولید بیش از 70 هزار قطعه بدنه هواپیما به شرح ذیل ارایه می‌گردد:

روزنامه الاتحاد در مورخ 22 فروردین 1401 از ساخت بیش از 70 هزار قطعه بدنه هواپیما در امارات خبر داده است. در این رابطه اسماعیل علی عبدالله، مدیر اجرائی شرکت «استراتا» تأکید کرد که این شرکت با راهبرد اتخاذ شده که از 12 سال پیش راه‌اندازی شده است، موفق به راه‌اندازی 24 خط تولید قطعات بدنه هواپیما شده که 91 درصد آنها قطعات انحصاری را تولید کرده که تنها در کشور امارات تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت «استراتا» از زمان تأسیس و تجهیز کارخانه در شهر العین امارات تاکنون توانسته بیش از 70 هزار قطعه از قطعات بدنه هواپیماها را با برچسب «ساخت افتخار آمیز امارات» تولید کند. وی با بیان این که کارخانه سولوای Strata Solvay Advanced Materials در العین به طور کامل تجهیز شده است و 95 درصد تجهیزات نصب شده است، گفت: طی دو ماه آینده تعدادی از کارکنان برای آموزش به کارخانه‌های وابسته به شرکت سولوای (Solvay)، شریک استراتژیک این شرکت اعزام خواهند شد و سپس فرآیند اعتبار بخشی طی سه ماهه چهارم آینده سال 2022 آغاز خواهد شد. وی تاکید کرد که شرکت "استراتا" در حال حاضر در حال کار بر روی استفاده از یک ربات جدید برای کار جدید خط تولید داخلی تکیه کرده که برای مشارکت در مراحل فرآیند مونتاژ هواپیمای ایرباس A350  مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی گفت که از بدو تأسیس، شرکت استراتا روی جوانان سرمایه گذاری کرده، زیرا آنان رکن اصلی پیشبرد توسعه پایدار در شرکت هستند .جوانان اماراتی 64 درصد از کل کارکنان شرکت را تشکیل می دهند، این درحالی است که درصد توانمند سازی مشارکت در کار زنان به 88 درصد رسیده است.

 اسماعیل عبدالله افزود: «استراتا» با 6 شرکت بین المللی پیشرو در زمینه ساخت تجهیزات اصلی هواپیماها در سطح جهان، از جمله «بوئینگ»، «ایرباس» و «لئوناردو-فین‌مکانیکا» که در زمینه ساخت و تولید قطعات یدکی بدنه هواپیماها اختصاص دارند، قرارداد مشارکت امضا کرده است. علاوه بر آن یک تأمین کننده اصلی قطعات برای شرکت های تخصصی قطعات هواپیمائی «پیلاتوس» و شرکت «سابکا» که متخصص در قطعات صنایع هوافضا است، و شرکت «ساب» که متخصص در صنایع هواپیمائی است، خواهد بود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما