معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۱/۱۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۸۴

رشد اقتصاد غیر نفتی ابوظبی

بر اساس گزارش مرکز آمار ابوظبی ، اقتصاد بخش غیرنفتی ابوظبی در طی سال گذشته رشد 4.1 درصدی را تجربه کرده است.

آمارهای گردآوری شده توسط مرکز آمار - ابوظبی (SCAD) نشان می دهد که اقتصاد غیرنفتی ابوظبی در سال گذشته به دلیل سیاست های اقتصادی دولت و بهبود سریع امارت از همه گیری کووید-19، 4.1 درصد رشد داشته است.  دفتر رسانه ای دولت ابوظبی در بیانیه ای اعلام کرد که چندین فعالیت اقتصادی غیرنفتی، نرخ رشد مثبت را با قیمت ثابت در سال گذشته نشان دادند.

 بر اساس داده‌های SCAD، رشد تولید ناخالص داخلی واقعی غیرنفتی ناشی از فعالیت‌های کشاورزی، جنگل‌داری و ماهیگیری است که بر اساس سالانه 23.1 درصد افزایش یافته است.

پس از آنها تولید (21.7 درصد افزایش)، فعالیت های خدمات بهداشتی و اجتماعی (19.7 درصد)، هنر، سرگرمی و تفریح (17.3 درصد)، عمده فروشی و خرده فروشی (15.3 درصد)، اقامتگاه و خدمات غذایی (14.7 درصد) قرار دارند. حمل و نقل و انبارداری (7 درصد)، و فعالیت های برق، گاز، تأمین آب و مدیریت پسماند (6.9 درصد . فعالیت‌های معدنی و معدنی، از جمله نفت خام و گاز طبیعی، نزدیک به 50.3 درصد در تولید ناخالص داخلی واقعی ابوظبی در سال گذشته نقش داشته است.

اقای محمد الشرفه، رئیس بخش توسعه اقتصادی ابوظبی می‌گوید: پایتخت امارات متحده عربی به دلیل سیاست‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری محتاطانه تعیین‌شده توسط رهبری ابوظبی از جمله چندین طرح محرک برای بخش‌های تجاری و خانگی، پیشرفت چشمگیری داشته است. آقای الشرفه گفت که این ابتکارات به بخش های آسیب دیده از ویروس کرونا کمک کرد تا بهبود یابند و گسترش پیدا کنند و در عین حال زمینه را برای یک اقتصاد قوی فراهم کردند: «این ابتکارات محیط سرمایه‌گذاری محرکی را ترویج می‌کند که می‌تواند استعدادها و کارآفرینان نوآور را جذب کند، که به وضوح در نتایج تولید ناخالص داخلی 2021 منعکس شده است.

https://www.thenationalnews.com/business/economy/2022/04/05/abu-dhabis-non-oil-economy-grew-41-in-2021

منبع: روزنامه نشنال

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما