معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۱۱/۱۲- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۲۲

بازگشت موتورسواران پاکستانی از ایران با شعار صلح و دوستی و توسعه گردشگری

جمعی از موتورسواران باشگاه کراس روت پاکستان که به مدت 32 روز با شعار صلح و دوستی و توسعه گردشگری به ایران سفر کرده بودند پس از بازگشت به کشورشان در لاهور از خانه فرهنگ ایران بازدید نموده و با هدف توسعه و تقویت گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و گسترش روابط فرهنگی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران در نشستی با عنوان "ایران سرزمین شکوه و مهر" شرکت کردند.

موتور سواران ورزشکار پاکستانی که در عرصه‌های مختلف تجاری هم فعالیت می‌کنند با حضور در خانه فرهنگ سرکنسولگری کشورمان در لاهور بر عزم خود در تلاش برای توسعه روابط فرهنگی و تجاری فیمابین ایران و پاکستان بویژه در حوزه گردشگری تأکید کردند.

بعد از ظهر روز شنبه 9 بهمن ماه 1400 شمسی  موتورسواران باشگاه کراس روت پاکستان که به مدت 32 روز با شعار صلح و دوستی و توسعه گردشگری از سوی خانه فرهنگ سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران به کشور عزیزمان اعزام شده بودند؛ پس از بازگشت از کشور با موتورسیکلت‌های خود به صورت دسته‌جمعی پس از عبور از خیابان‌های اصلی لاهور و حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران و پاکستان وارد خانه فرهنگ ایران شده و با هدف توسعه و تقویت گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و گسترش روابط فرهنگی و تجاری با ایران در نشستی با عنوان "ایران سرزمین شکوه و مهر" شرکت کردند. 

موتور سواران پاکستانی در بدو ورود با اهدای شاخه گل مورد استقبال قرار گرفتند.

پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود ملی دو کشور و همچنین نمایش چند فیلم کوتاه از زیبایی‌های فرهنگی و تاریخی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران،  جعفر روناس؛ مسئول خانه فرهنگ سرکنسولگری در سخنانی ضمن خیر مقدم به میهمانان، ورزشکاران و تاجران مطرح پاکستانی گفت: بسیار جالب توجه است که اکثر موتورسواران در این نشست را تاجران فعال پاکستانی تشکیل می‌دهند.

وی با بیان دستاوردهای خوب سفر 32 روزه موتورسواران باشگاه کراس روت به ایران گفت: این سفر می‌تواند زمینه ای برای توسعه گردشگری و تقویت ارتباطات مردم با مردم بین دو کشور باشد.وابسته فرهنگی کشورمان در لاهور با بیان دارا بودن جاذبه‌های توریستی در سراسر ایران گفت: ایران کشوری چهار فصل با تنوع قومی و فرهنگی است که می‌تواند یکی از جذاب ترین مقصد گردشگری در دنیا باشد.وی با اشاره به دستاوردهای 43 ساله جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف اذعان داشت بازدید ایران اسلامی‌بیش از هر زمان مستعد همکاری‌های سایر کشورها به ویژه همسایگان گرانقدر است.

جعفر روناس در ادامه افزود: امنیت در سراسر ایران یکی از مهمترین ویژگی‌های مهم این کشور همسایه پاکستان است و مردم ایران نیز بسیار میهمان‌نواز هستند.

گردشگران خارجی زمانی که از ایران بازدید می‌کنند از هزینه‌های سفر ارزان به سرزمین مهر و شکوه متعجب خواهند شد.

وی شرایط کنونی در ایران را برای تاجران پاکستانی بسیار مفید و سودآور خواند و گفت: فعالان اقتصادی در پاکستان به خوبی می‌توانند از وضعیت کنونی در ایران برای مبادلات اقتصادی بهرمند گردند.

محمد رضا ناظری؛ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهور نیز در این نشست گفت: پاکستان و ایران همانند یک روح در دو جسم هستند و روابط تجاری دو کشور نیز به فضل خدا در حال رشد است.

وی نقش همه حتی مردم عادی در گسترش روابط بین دو کشور همسایه را مهم خواند و گفت: دو کشور در حوزه‌های مختلف تجاری از جمله صنعت گاز و مواد غذایی و دیگر بخش‌ها از ظرفیت‌های بالقوه‌ای برخوردار هستند.وی با بیان اینکه سفارت و سرکنسولگری‌های ایران در سراسر پاکستان از جمله در شهر لاهور به تاجران تسهیلات خوبی برای توسعه روابط با ایران ارائه می‌دهد گفت: فرهنگ و صنعت فیلم و هنر نیز  باید به عنوان عامل مهم توسعه  تعاملات مردمی مورد توجه قرار گیرند.

مکرم ترین؛ رئیس باشگاه کراس روت نیز در این نشست با بیان تجربیات خود از سفر 32 روزه اخیر به ایران گفت: در این سفر با مردم با فرهنگ‌های مختلف آشنا شدیم و از مکان‌های تاریخی و فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری بازدید کردیم.وی با اشاره به میهمان‌نوازی گرم مردم ایران گفت: هر کجا که می‌رفتیم و در هر شهری که قدم می‌گذاشتم خاطرات بسیار خوشی برای ما رقم خورد به نحوی که قرار است به‌زودی سفری دیگر برای ایرانگردی تدارک ببینیم.وی به مشابهت‌های فرهنگی و زبانی بین ایران و پاکستان پرداخت و گفت: ایران و پاکستان از نظر فرهنگی و زبانی بسیار به هم نزدیک هستند به نحوی که مردم دو کشور به آسانی می‌توانند همدیگر را درک کرده با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. 

در این نشست تعداد قابل توجهی از تاجران و فعالان عرصه اقتصادی در حوزه مواد غذایی، شوینده، انواع نوشیدنی‌ها، گوشت، شرکت‌های صادرات و واردات و انواع تولیدات صنعتی شرکت کردند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما