معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۹/۲۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۳۵

اخبار اقتصادی ایتالیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ایتالیا در هفته سوم آذر ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

 ملاقات وزیر خارجه ایتالیا با وزیر صنعت و تجارت فدراسیون روسیه

تارنمای واخ ایتالیا: لوئیجی دی مایو وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین المللی با دنیس مانتوروف وزیر صنعت و تجارت فدراسیون روسیه به منظور برگزاری مشترک هجدهمین نشست عمومی «شورای اقتصادی ایتالیا-روسیه» دیدار کرد. در این نشست پس از افتتاحیه و سخنرانی وزرای دو کشور، جلسات موضوعی برگزار شد که در آن نتایج کارگروه‌های مربوط به فرهنگ، آموزش، گردشگری، انرژی و اقتصاد سبز، حمل و نقل، صنعت و فناوری‌های پیشرفته، کشاورزی و مواد غذایی، شرکت های کوچک و متوسط و بخش هوافضا ارائه شد. قبل از جلسه عمومی CIRCEIF، جلسه کمیته کارآفرینی ایتالیا و روسیه CIIRبه ریاست مشترک مارکو ترونچتی پروورا مدیر اجرایی Pirelli SpA، و از طرف روسی رئیس هیئت مدیره سیبور، برگزار شد. در این نشست هلدینگ مدیران، دیمیتری کونوف، فعالیت های مرتبط در قالب ترکیبی از مشارکت بسیاری از نهادهای کارآفرینی ایتالیایی و روسی را بررسی و فرصت‌های متعدد مشارکت دوجانبه در بخش‌های مورد علاقه را بررسی کردند. دو وزیر و روسای مشترک CIRCEIF در پایان کار CIIR از کمک این دو نشست به ارتقای روابط اقتصادی دوجانبه استقبال کردند. در حاشیه این دو جلسه کاری CIIR و CIRCEIF، دو وزیر در مورد موضوعات مهم جهانی و چشم انداز همکاری مشترک و دستور کار همکاری‌های اقتصادی دوجانبه بحث و تبادل نظر نمودند.

https://www.esteri.it/it/sala_stampa/archivionotizie/comunicati/2021/12/il-ministro-di-maio-co-presiede-il-consiglio-italo-russo-per-la-cooperazione-economica-industriale-e-finanziaria-con-il-ministro-dellindustria-e-del-commercio-della-federazione-russa-manturo/

طرح برای کسب درآمد 20 میلیارد یورویی از نرم افزار

آنسا: استلانتیس غول خودروساز ایتالیایی، فرانسوی انتظار دارد تا سال 2026 - 4 میلیارد یورو درآمد سالانه و تا سال 2030 حدود 20 میلیارد یورو "از طریق فروش محصولات  نرم افزاری و اشتراک" به دست آورد. این شرکت قصد دارد تا سال 2024، 4500 مهندس نرم افزار استخدام کند در همین راستا مراکز استعدادیابی در سراسر جهان ایجاد خواهد کرد. استراتژی نرم افزاری برای استفاده از پلتفرم های فناوری نسل بعدی توسط این شرکت اعلام شد که بر این اساس تا سال 2025 بیش از 30 میلیارد یورو سرمایه گذاری خواهد کرد تا تحول شگرفی در نرم افزار و برق رسانی انجام دهد.

    امروزه، استلانتیس 12 میلیون خودروی متصل به شبکه با قابلیت کسب درآمد از آنها در سراسر جهان دارد که تا سال 2026 تا 26 میلیون وسیله نقلیه خواهند شد و تا سال 2030 به 34 میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت. استلانتیس سه پلتفرم فناوری جدید در سال 2024 وارد بازار خواهند کرد: Stla Brain، Stla SmartCockpit و Stla AutoDrive که طی دو سال آینده در چهار پلتفرم خودروی استلانتیس در یک مقیاس مستقر خواهند شد.کارلوس تاوارس، مدیر شرکت استلانتیس می‌گوید: «استراتژی‌های اتصال و تولید برق(خودرو) و نرم‌افزار از طرح تحول ما را برای تبدیل شدن به یک شرکت فناوری متحرک پایدار، با امکان بهره‌برداری از قابلیت رشد کسب ‌وکار مرتبط با فعالیتمان و خدمات هوایی و ارائه بهترین تجربه به مشتریانمان پشتیبانی می‌کند.

https://www.ansa.it/sito/notizie/economia/2021/12/07/stellantis-20-miliardi-ricavi-lanno-dal-2030-da-software_5e979f53-03bf-4176-b180-10c47cbd27e8.html

افزایش کمک دولت برای کاهش فشار قبوض انرژی بر خانوارها

لاستمپا: تخصیص یارانه انرژی دولت به 3.8 میلیارد یورو افزایش می یابد تا از افزایش حداکثری جدید در قبوض برق و گاز که از سال جدید شروع می‌شود، جلوگیری کند. در این راستا دیروز، شورای وزیران فرمان جدیدی را صادر کرد که حاوی "اقدامات فوری مالی" است که حدود 3.3 میلیارد یورو هزینه برنامه ریزی شده برای سال جاری و آینده را پیش بینی می‌کند تا امکان آن را در بودجه 2022 فراهم کند. 1.85 میلیارد یورو برای خرید واکسن و دارو برای مبارزه با کووید، 1.4 میلیارد یورو برای افزایش اعتبارات به نفع RFI برای ساخت زیرساخت‌های راه‌آهن جدید و 49 میلیون یورو برای پرسنل درمانی برای انجام وظایف اصلی مرتبط است. به اورژانس کووید تخصیص یافته است.

مرکز پژوهشهای انرژی Nomisma در روزهای اخیر هشدار داده بود، با توجه به گمانه زنی‌های بین المللی و افزایش نیاز به انرژی پس از بهبود همه گیری ، از اول ژانویه در ایتالیا خطر افزایش 50 درصدی قیمت سوخت و 17 تا 25 درصدی برق وجود دارد. این امر برای یک خانواده متوسط ایتالیایی به معنای یک افزایش  1000 تا 1200 یورو هزینه در سال است.

در عمل، با این "یارانه که دولت در مکمل بودجه " دیروز اعلام کرد، یک پیش گیرانه در مهندسی مالی بودجه دولت بدون تغییر ترازهای 2021 یا 2022، انجام شد و 3.3 میلیارد یورو حاشیه اضافی را برای سال آینده تضمین می‌کند. امسال منابع لازم برای کمک های یارانه ای در مرحله بازیابی تخصیص داده شده و سایر وجوه جزئی که به طور کامل استفاده نشده اند، حدود پانزده مورد که از 10 تا 850 میلیون یورو می‌باشند، ذخیره ای برای دولت برای ارائه این یارانه می‌باشند.

با اقدامات بعدی مانند اصلاحیه‌های قانون بودجه که به زودی ارائه می‌شود، تمام منابعی که از این طریق آزاد می‌شود، تعهد خواهد شد. اما قبلاً تصمیم گرفته شدکه 1.3 میلیارد  یورو از این "منابع" صرف افزایش موجودی صندوق ضد افزایش قیمت شود که تاکنون 2.5 میلیارد آن تامین شده (با احتساب 500 میلیون یورو حاصل از پس انداز اصلاحات)، در عمل، یک میلیارد به 300 میلیون که قبلاً متعهد به تخصیص آنها بود (اما هنوز منابع آن نامشخص بود) اضافه می‌شود، پس از اینکه هفته گذشته احزاب لگآ، برادران ایتالیا و ایتالیای زنده  پیشنهاد توقف بخشودگی‌های مالیاتی را برای درآمد بالای 75 هزار یورو در سال رد کردند، این تخصیص امکان پذیر شد.  دو میلیارد باقیمانده برای سایر تغییرات و الحاقات به مانور مورد بحث در سنا ارائه خواهد شد که لغو - یا حداقل افزایش حداقل سقف بخشودگی مالیات از 25 هزار یورو به 40 هزار یورو لحاظ خواهد شد.  درمرحله بعد می‌توان وجوه بازنشستگی را افزایش داد و طبق درخواست اتحادیه‌ها، تخفیف ها و کسورات کارگران و مستمری بگیران را افزایش داد و سپس مشکلات دیگری که  بعلت کمبود منابع تا کنون معلق مانده را مشخص  نمود

https://www.lastampa.it/economia/2021/12/10/news/bollette_scudo_anti_rincari_draghi_aggiunge_un_miliardo-1288308/?ref=LSHStandard%202-BH-I0-PM5-S2-T1

پاس سبز برتر  برای رفع تهدید 18 میلیون ایتالیایی در کریسمس

با پیشرفت تعداد ابتلا و عفونت‌ها، پاس سبز برتر (سوپر گرین پاس)  کریسمس را برای تقریباً 18 میلیون ایتالیایی که در مناطقی که بعلت شیوع کرونا با خطر واقعی انتقال به منطقه زرد در طول تعطیلات مواجه هستند،  نجات بخش خواهد بود . بر اساس تجزیه و تحلیل Coldiretti در مورد تأثیرات مثبت لازم الاجرا شدن فرمان قانونی گذرسبز برتر با اقدامات فوری برای مهار بیماری همه گیر ناشی از کووید-19 در واقع به صاحبان این گواهی اجازه می دهد همان فعالیت منطقه سفید را داشته باشند. تداوم فعالیت های بدون محدودیت اقتصادی و حفظ اشتغال در مناطق، لاتزیو، لیگوریا، مارکه، ونتو، واله دائوستا، کالابریا و استان ترنتو بخشی از این فرمان می‌باشد که ممکن است از وضعیت سفید به زرد برسند. همانطور که قبلاً در استانهای Friuli Venezia Giulia و استان خودمختار Bolzano قبل از کریسمس شاهد ورود آنها به منطقه زرد بودیم. این یک گام مهم برای حمایت از بازیابی اقتصادی است که جاری است و  فعالیت های اقتصادی و کار را در برهه ای مهم از سال برای بخش‌هایی که به شدت تحت تأثیر این همه‌گیری قرار گرفته‌اند، از بخش سیاحتی گرفته تا خرید، از پذیرایی گرفته تا گردشگری بدون محدودیت امکان پذیر می‌کند. در آخرین کریسمس عادی مردم 14.1 میلیارد یورو هزینه کردند که بیشترین سهم برای خرید هدیه (40 درصد) و پس از آن غذا (28 درصد)، مسافرت (19 درصد) و سرگرمی (11%)  بوده است.

با وعده یک کریسمس عادی تر، 10 میلیون ایتالیایی که سال گذشته از سفر در تعطیلات پایان سال برای پیوستن به اقوام، دوستان یا تعطیلات صرف نظر کردند، می‌توانند تعطیلات خود را با آرامش بیشتر برنامه ریزی کنند. در میان مقاصد توریستی که بالاترین جذابیت را داشته، مناطق کوهستانی با 3.8 میلیون گردشگر ایتالیایی بوده که  در سال قبل نتوانسته بودند به پیست های اسکی برسند و تأثیرات آن در کل تعطیلات قابل  مشاهده است. این بخش از فعالیت کلبه‌های کوهستانی گرفته تا تفریحات کوهستانی خواهان زیادی دارد.

https://www.nova.news/il-super-green-pass-salva-il-natale-a-18-milioni-di-italiani-in-zona-gialla/

 جریمه یک میلیارد یورویی آمازون در ایتالیا

ای سوله 24: سازمان ضد انحصار ایتالیا بیش از یک میلیارد یورو (1،128،596،156.33 یورو) جریمه را برای شرکت های زیر مجموعه آمازون شامل  Amazon Europe Core، Amazon Services Europe، Amazon، Amazon Italia Services و Amazon Italia Logistica به دلیل نقض قوانین رقابت این کشور و  معاهده 102 اتحادیه اروپا اعمال کرده است. بر اساس گزارش این سازمان آمازون در بازار خدمات کارگزاری ایتالیا دارای موقعیتی مطلق است که به آن امکان می دهد خدمات لجستیکی خود را به نام Fulfillment by Amazon، به اصطلاح "FBA"  در میان فروشندگان فعال در این پلتفرم تبلیغ کند.  همچنین  Amazon.co.uk  اقداماتی در راستای ضرر به اپراتورهای رقیب در این بازار و تقویت موقعیت مسلط خود بعمل آورده  است.

به گفته مقامات این سازمان، شرکت‌ها استفاده از سرویس FBA را برای دسترسی به مجموعه‌ای از مزایای ضروری جهت دستیابی به چشم‌انداز فروش بهتر در Amazon.it مشروط کرده‌اند. در میان این مزایا انحصاری، برچسب Prime متمایز است که فروش را به وفادارترین و پرخریدترین مصرف کنندگانی که اعضای برنامه وفاداری آمازون به همین نام هستند، آسان تر می‌کند. برچسب Prime همچنین به افراد امکان می دهد در رویدادهای ویژه معروفی که توسط آمازون معرفی می‌شود، مانند جمعه سیاه، دوشنبه سایبری، پرایم دی (روز ویژه) شرکت کنند و احتمال انتخاب پیشنهاد فروشنده به عنوان پیشنهاد ویژه و نمایش داده شده را افزایش دهد. آمازون از فروشندگان شخص ثالث در جهت استفاده از  برچسب Prime با پیشنهاداتی که توسط FBA معرفی نشده باشد، جلوگیری کرده است.

درآمد آمازون، در ایتالیا به 7.25 میلیارد افزایش یافته است و این شرکت 345 میلیون یورو مالیات می‌پردازد.

تحقیقات سازمان مشخص کرده است که عملکردهای پلتفرم Amazon.it برای موفقیت فروشندگان و افزایش فروش آنها بسیار مهم است. در نهایت، سیستم اندازه‌گیری عملکرد سختگیرانه‌ای که آمازون فروشندگان غیر FBA را تحت آن قرار می‌دهد، برای فروشندگان شخص ثالثی که از FBA استفاده می‌کنند اعمال نمی‌شود و عدم قبول این شرایط می‌تواند منجر به تعلیق حساب فروشنده شود. با انجام این اقدام، آمازون عملا به اپراتورهای تدارکاتی تجارت الکترونیک رقبا آسیب رسانده است، زیرا مانع از آن می‌شود که خود را به فروشندگان آنلاین به عنوان ارائه دهندگان خدماتی با کیفیتی مشابه با عملکرد آمازون پیشنهاد دهند.

این رفتارها شکاف بین قدرت آمازون و رقبا را در تجارت تحویل سفارشات تجارت الکترونیک افزایش داده است. علاوه بر این، در نتیجه سوء استفاده، بازارهای رقیب نیز به دلیل تحمیل هزینه انبارداری مجدد بر فروشندگانی که از لجستیک آمازون استفاده می‌کنند، از عرضه محصولات خود در سایر پلتفرم های آنلاین، حداقل با همان شرایط محروم شده و وسعت دامنه آسیب آنها افزایش یافته است.

این سازمان استراتژی را بطور ‌ویژه جدی تلقی کرده و با توجه به مدت زمان آن، اثراتی که قبلاً ایجاد شده و سطح فعالیت آمازون، تصمیم به اعمال جریمه فوق‌الذکر به مبلغ بیش از 1 میلیارد یورو گرفت.

https://www.ilsole24ore.com/art/amazon-multa-dell-antitrust-oltre-miliardo-abuso-posizione-dominante-AE8U6p1

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما