معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۱۱/۱۲- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۲۱

پارک های صنعتی و علم و فن آوری رومانی

در رومانی 100 پارک صنعتی و علم و فناوری وجود دارد. برخی از این پارک ها فعال و برخی از فعالیت های کمتری برخوردارند. این دو دسته پارک از نظر نوع فعالیت، قوانین حاکم و بودجه‌های قابل بهره برداری با یکدیگر متفاوت هستند. در حالی که از لوازم پارک های علم و فناوری حضور یک واحد دانشگاهی و یا علمی-تحقیقاتی است، در پارک های صنعتی تاکیدی بر همکاری با دانشگاه‌ها به عنوان مشارکت کننده نیست.

اغلب پارک های رومانی، پارک های صنعتی هستند و تعداد پارک های علم و فناوری بسیار کم است. علت این امر به قوانین حاکم بر تشکیل این پارک ها باز می‌گردد. پارک های صنعتی به منطقه‌ای محدود اطلاق می‌شود که در آن فعالیت‌های اقتصادی در حوزه تولید و خدمات صنعتی، سرمایه‌گذاری بر تحقیقات علمی و/یا توسعه فناوری، در رژیمی از امکانات خاص، به منظور بهره‌برداری از پتانسیل‌های انسانی و مادی انجام می‌شود.

اولین و شاید بتوان گفت یکی از مدرن ترین پارک های علم و فناوری رومانی LIBERTY TECHNOLOGY PARK CLUJ است. این پارک در شهر کلوژ رومانی قرار دارد و در حال حاضر 20 شرکت در این پارک در فضایی نزدیک به 9500 متر و در 4 ساختمان فعالیت می‌کنند. اغلب شرکت هایی که گفته شد در حوزه IT&C و R&D فعال هستند.

اطلاعات بیشتر در خصوص پارک های صنعتی و علم و فناوری رومانی و فهرست پارک های صنعتی و علم و فناوری این کشور در گزارش پیوست قابل مشاهده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما