معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

تسریع تحقیقات مربوط به کشف منابع هیدروکربنی در یونان

پیشرفت‌ در زمینه تحقیقات برای کشف منابع هیدروکربن در غرب یونان و مناطق دریایی جزیره کرت تسریع شده است. اخیرا تحقیقات زمین لرزه نگاری در مناطق "ایونیو" و "بلوک 10" (خلیج کیپاریسیا واقع در غرب یونان) به پایان رسید.

هزینه کرد بلغارستان و اتحادیه اروپا برای تحقیق و توسعه

سرانه تخصیص یافته توسط دولت بلغارستان برای تحقیق و توسعه در سال 2021 ، 24 یورو بوده است. طبق آخرین داده‌های یورواستات، فقط رومانی با سرانه 19 یورو در این رتبه بندی پایین تر از بلغارستان می‌باشد.

آخرین وضعیت اقتصادی فنلاند

اقتصاد فنلاند به سرعت از رکود ناشی از همه گیری سال 2020 بهبود یافته است و با رشد سریع اقتصادی مواجه شده است.

پارک های صنعتی و علم و فن آوری رومانی

در رومانی 100 پارک صنعتی و علم و فناوری وجود دارد. برخی از این پارک ها فعال و برخی از فعالیت های کمتری برخوردارند. این دو دسته پارک از نظر نوع فعالیت، قوانین حاکم و بودجه‌های قابل بهره برداری با یکدیگر متفاوت هستند. در حالی که از لوازم پارک های علم و فناوری حضور یک واحد دانشگاهی و یا علمی-تحقیقاتی است، در پارک های صنعتی تاکیدی بر همکاری با دانشگاه‌ها به عنوان مشارکت کننده نیست.

اخبار اقتصادی سوئد

گزیده مهم ترین اخبار و تحولات اقتصادی سوئد در هفته چهارم آذرماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی سوئد

گزیده مهم ترین اخبار و تحولات اقتصادی سوئد در هفته دوم آذرماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر رائه می‌گردد.

استقرار ابر رایانه در بلغارستان

پس از اعلام خبری در حدود 6 ماه قبل مبنی بر استقرار ابررایانه در بلغارستان، طی مراسمی در پارک فناوری صوفیه این ابررایانه کارش را آغاز کرد.

اخبار اقتصادی صربستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی صربستان در هفته چهارم آبان ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

جایگاه تحقیق و توسعه در سوئد

سوئد یکی از کشورهای پیشرو در حوزه تحقیق و توسعه بوده و سرمایه گذاری‌های زیادی در این خصوص انجام داده و تمایل به همکاری بین دانشگاه‌ها، بخش های دولتی، صنعت و تجارت زیاد است.

توسعه اقتصادی در دوران پسا کرونا؛ راه‌کارهای گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان

مقاله پیش‌رو به ارائه‌ی نظرات گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان در رابطه با توسعه اقتصادی در دوران پساکرونا می‌پردازد که برگردان این مقاله که اخیرا در «وبلاگ اقتصاد سیاسی» کشور آلمان منتشر گردیده در پی خواهد آمد :