معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۹/۰۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۲۹

اخبار اقتصادی امارات متحده عربی

گزیده اخبار اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های امارات متحده عربی در هفته اول آذر ماه 1400 به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

- مرکز رقابت و آمار امارات: کشور امارات جایگاه نخست جهانی را در 9 شاخص رقابتی مربوط به میزان پیشرفت در دستیابی به هدف پنجم از اهداف توسعه پایدار «تعادل جنسیتی» در سال 2021 را به خود اختصاص داده است.

- افتتاح رسمی نخستین هفته کشاورزی و امنیت غذایی ابوظبی به سرپرستی منصور بن زاید آل نهیان معاون نخست وزیر و وزیر امور ریاست و رئیس هیات مدیره سازمان کشاورزی و سلامت غذایی ابوظبی.

- برگزاری مجازی جلسه اجرایی صندوق توسعه ابوظبی در سال 2021 به ریاست عبدالله بن زاید وزیرخارجه امارات و بررسی برخی موضوعات مندرج در دستور کار و همچنین مطرح کردن درخواست های تامین بودجه مالی ویژه پروژه‌های توسعه ای در کشورهای مختلف در حال رشد.

- همایش جهانی صنعت و تولید از سوی وزارت صنعت و فنآوری پیشرفته با همکاری سازمان توسعه صنعتی ملل متحد «یونیدو» در مقر مرکز نمایشگاه‌های دبی برگزار شد.

- ساعدمحمد العوضی مدیر اجرایی موسسه توسعه دبی برای صنعت و صادرات طی سخنانی در اجلاس جهانی صنعت و تولید که در مرکز نمایشگاه‌های دبی در اکسپو برگزار شد تاکید کرد بدلیل در دسترس بودن بسیاری از فرصت ها برای سرمایه گذاران در امارات، اکنون بهترین زمان برای سرمایه گذاری در بخش صنعتی این کشور می‌باشد.

- شمار بازدیدکنندگان از اکسپو 2020 تا 21 نوامبر به بیش از 4 میلیون نفر رسید، همچنین شمار بازدیدکنندگان مجازی این رویداد از سراسر جهان معادل 22 میلیون نفر می‌باشد.

- نشست شهر هوشمند ابوظبی بعنوان یکی از مهمترین بسترهای تخصصی منطقه در چشم انداز شهر آینده با پشتیبانی اداره شهرداری و حمل و نقل در ابوظبی برگزار شد.

- همایش اتاق بازرگانی جهانی از سوی اتاق بازرگانی دبی با همکاری اتحادیه جهانی اتاق بازرگانی وابسته به اتاق تجارت بین المللی برگزار شد.

- کشور امارات موفق شد رتبه نخست منطقه ای و 25 جهانی در شاخص فنآوری آبی مربوط به پایداری محیط دریایی را به خود اختصاص دهد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما