معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۹/۰۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۶۸

اخبار اقتصادی یونان

گزیده مهم ترین اخبار و تحولات اقتصادی یونان در هفته اول آذرماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

سرمایه گذاری شرکت های آمریکایی در یونان

نخست وزیر یونان در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست در مورد اقتصاد اظهار داشت: "رشد اقتصادی یونان در سال جاری به 7 درصد و در سال 2022 به 5 درصد خواهد رسید". آقای میچوتاکیس افزود: "نرخ بیکاری در حال کاهش است و برای نخستین بار جوانان یونانی در حال بازگشت به کشور هستند و من آینده ای درخشان برای آنها و یونان پیش بینی می‌کنم".

وی با اشاره به سرمایه گذاری شرکت های امریکایی چون مایکروسافت، تسلا، آمازون و فایزر در یونان اظهار داشت "تمامی‌شرکت های بزرگ فناوری امروز به یونان نگاه می‌کنند و علت آن وجود سرمایه انسانی در کشورمان است. شرکت فایزر یک مرکز هوش مصنوعی در یونان راه اندازی کرده که 700 نفر در آن مشغول به کار خواهند شد".

 

سفر وزیر انرژی یونان به مصر برای شرکت در اجلاس گازی

آقای اسکرکاس وزیر محیط زیست و انرژی یونان جهت شرکت در اجلاس مجمع گازی مدیترانه شرقی به قاهره سفر کرد. طی دیدار وزیر یونانی با طارق الملا وزیر نفت و منابع معدنی مصر، یادداشت تفاهم توسعه بیش از پیش همکاری دو کشور در زمینه گاز طبیعی امضا شد. در این دیدار ظرفیت خریداری LNG از مصر برای بازار یونان و اروپا مورد بررسی قرار گرفت. طرفین در مورد گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه اکتشاف و بهره برداری از منابع هیدروکربنی نیز گفتگو کردند.           

 

نشست مجازی نخست وزیر یونان با تجار انگلیسی

آقای میچوتاکیس نخست وزیر یونان روز سه شنبه 23 نوامبر با لرد کاران بیلیموریا رئیس کنفدراسیون صنایع بریتانیا موسوم به CBI نشست مجازی برگزار کرد. آقای میچوتاکیس در این نشست مجازی که در چارچوب اجلاس سالانه CBI انجام گردید اظهار داشت یونان 2021 کشوری بسیار متفاوت از یونان بحران مالی دهه گذشته است و از اعضای این کنفدراسیون دعوت نمود تا به یونان با نگاه به آینده نه رویدادهای دهه گذشته توجه نمایند. وی اضافه نمود یونان می‌تواند مقصد جذابی برای سرمایه گذاری شرکت های بریتانیایی در اتحادیه اروپا باشد. نخست وزیر یونان خوشبینی خود نسبت به صنعت گردشگری در سال 2022 را ابراز نمود و اظهار داشت شواهد اولیه پیرامون تعداد بازدیدکنندگان 2022، فوق العاده دلگرم کننده است.

 

پرداخت یارانه نقدی به اقشار مختلف یونان

آقای میچوتاکیس نخست وزیر یونان طی سخنانی در پارلمان یونان در جلسه بررسی افزایش قیمت کالا و خدمات در اثر افزایش قیمت انرژی، از پرداخت یارانه به پرسنل بهداشت و درمان، بازنشستگان کم درآمد و افراد معلول خبر داد. هزینه پرداخت یارانه مورد نظر 338.5 میلیون یورو اعلام شده است. نخست وزیر یونان اعلام کرد 100 هزار پرسنل پزشکی و درمان بخش دولتی بطور میانگین نفری 900 یورو دریافت خواهند کرد. 800 هزار بازنشسته کم درآمد 250 یورو بعلاوه 50 یورو برای هر عضو تحت محافظت خود دریافت می‌کنند. 173 هزار معلول نیز 250 یورو دریافت خواهند کرد. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما