معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۸/۲۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۳۱

اخبار اقتصادی پاکستان - پنجاب

برخی اخبار و تحولات اقتصادی ایالت پنجاب پاکستان در هفته سوم آبان ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می باشد:
  • سروزیر پنجاب، در مراسم افتتاح پروژه بیمارستان مادر و کودک در اتک گفت: نخست وزیر سنگ بنای پروژه بزرگ بیمارستان 200 تختخوابی مادر و کودک را در اتک گذاشته است. او افزود: این بیمارستان در 75 کانال زمین ساخته خواهد شد و دولت پنجاب مبلغ 2 میلیارد و 660 میلیون روپیه کمک خواهد کرد. همین مقدار کمک مالی توسط دولت فدرال داده شده است. ارتقای امکانات بهداشتی در اتک نه تنها به نفع مردم اتک بلکه برای مردم سوابی، نوشهره و هاریپور، سه ناحیه مجاور خیبر پختونخواه نیز خواهد بود. دولت پنجاب پروژه کارت انصاف سلامت را در بخش 2 آغاز کرده و به زودی در 7 بخش دیگر نیز کارت انصاف سلامت صادر خواهد شد.

  • بحران توزیع شکر و کاهش شدید آن در فروشگاه‌ها موجب افزایش قیمت این محصول در پنجاب گردید. نرخ هر کیلو شکر در پیشاور به 175 روپیه ، در راولپندی و گجرات 160 روپیه و در لاهور 150 روپیه به فروش رسید. کمبود شکر تولید محلی پدید آمده و عرضه شکر از کارخانه‌ها کاهش یافته است.

  • در پی اقدامات مهار بحران شکر، مأموران دولت ورود ناگهانی به انبارهای شکر انجام دادند و تعدادی از متهمان احتکار شکر را بازداشت و انبارها را مهر و موم کردند. صدها هزار کیسه شکر نیز کشف و توقیف شد.به دلیل اقدامات ضد احتکار دولت، خرده فروشی‌ها از خرید و فروش شکر خودداری کردند.

  • اتحادیه کارخانه‌های تولید شکر در بیانیه‌ای گفت: فرآیند عصاره‌گیری نیشکر به زودی در کارخانه‌ها آغاز می‌شود و به علت تأخیر در واردات شکر بحران به وجود آمد. اما سخنگوی دولت پنجاب گفت آرد گندم و شکر وارداتی در ایالت پنجاب به وفور است.

  • نرخ دلار در مقابل روپیه در بازار آزاد بار دیگر افزایش پیدا کرده و هر دلار به 176.50 روپیه رسید. همچنین، نرخ هر دوازده گرم طلا 3300 روپیه گران شد.
متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما