معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۸/۲۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۰۸

اخبار اقتصادی اروگوئه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اروگوئه در هفته سوم آبان ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

دیدار وزیر صنعت اروگوئه با صاحبان صنایع و تجارت در آلمان

بدنبال برگزاری نشست اخیر آب و هوایی در گلاسکو، عمر پاگانینی وزیر صنعت، انرژی و معدن اروگوئه که در راستای معرفی پروژه‌های انرژی‌های تجدید پذیر اروگوئه به آلمان سفر کرده است، از علاقه مندی اروپاییان برای سرمایه گذاری در پروژه تولید هیدروژن سبز در اروگوئه خبر داد. وی در این سفر علاوه بر شرکت های خصوصی با مسئولان موسسات دولتی آلمان نیز ملاقات کرد. بازدید از کارخانه توربین‌های گازی شرکت زیمنس در برلین همچنین دیدار با مسئولان اتاق صنعت و بازرگانی آلمان از جمله دیگر برنامه‌های پاگانینی در این سفر بود.

فروش اقلام تجاری در داخل کشور در سه ماهه سوم 2021 روند افزایشی یافت 

اتاق بازرگانی اروگوئه گزارش داد، فروش اقلام تجاری در سه ماهه سوم سال جاری بطور متوسط در مقایسه با مدت مشابه سال 2020، به میزان 0.2% رشد داشته است. بدین ترتیب آمار ماه‌های جولای تا سپتامبر سال جاری نشان داده است که روند نزولی فروش در اماکن و فروشگاه‌های کشور (که بدنبال شیوع بیماری کرونا باعث نگرانی شده بود)، متوقف شده ولی هنوز به سطح آمارهای قبل از شیوع کرونا نرسیده است. در این مدت فروش در بخش هایی نظیر البسه، پوشاک و رستوران‌ها قابل ملاحظه بوده است. فروش در عرصه محصولات انفورماتیک نیز روندی مثبت داشته است.

رشد 15 درصدی تولیدات صنعتی در اروگوئه در سه ماهه سوم 2021

تولیدات صنعتی در اروگوئه رو به افزایش است بطوریکه در سه ماهه سوم سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال 2020 به میزان 15 درصد افزایش یافته است. عمده این افزایش ناشی از رشد تولیدات در صنایع کشتارگاهی، محصولات شیمیایی و چوب بوده است.تولیدات صنعتی از جمله بخش هایی بوده اند که چندان تحت تأثیر مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا قرار نداشته و روند صعودی آنها همچنان ادامه یافته و از آمارهای قبل از بیماری همه گیر نیز پیشی گرفته اند. اشتغال در بخش صنعت نیز احیا شده و طی یک سال گذشته رشد 2 درصدی را به ثبت رسانده است.

رونق در بازار کار و کاهش افرادی که بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

وزارت کار و بیمه تأمین اجتماعی اروگوئه در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، بازار کار در این کشور در ماه اکتبر سال جاری بهبود یافته و مشاغلی که در جریان بیماری کرونا از دست رفته بودند، هم اکنون تا حدود زیادی احیا شده اند. بر اساس این گزارش، در ماه اکتبر در مجموع 51379 نفر بیمه بیکاری (اعم از کامل، جزئی و غیره) دریافت کرده اند که تعداد آنها تقریبا نزدیک به متوسط افرادی است که در سال 2019 بیمه بیکاری دریافت می‌کردند. وزارت کار خاطرنشان کرد، طی پنج ماه اخیر از تعداد افرادی که مشمول دریافت بیمه بیکاری در اروگوئه بوده اند بطور مستمر کاسته شده است. شایان ذکر است، دلیل خروج 22 درصد از افرادی که در ماه اکتبر از فهرست بیمه بیکاری خارج شده اند، برکناری کامل آنها از کار بوده است. این درحالی است که 78% به دلیل بازگشت و ادغام مجدد در بازار کار از فهرست مذکور خارج شده اند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما