معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۷/۲۸- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۹۳

اخبار اقتصادی روسیه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه در هفته چهارم مهر ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

انتقاد بانک مرکزی از استفاده از رباتها  در معاملات مربوط به معاملات نفتی( پایگاه اطلاع رسانی تاس )

 بانک مرکزی بر این گمان است که استفاده از ربات ها در معاملات مربوط به محصولات نفتی موجب تبعیض می‌شود. بانک مرکزی اعلام کرده است که این امر موضع مشترک بانک مرکزی و سرویس فدرال ضد انحصار است. کمیته بورس سرویس فدرال ضد انحصار روسیه طی بررسی خود استفاده خلاف از سیستم های روباتیک ویژه طی معاملات محصولات نفتی و ارائه درخواست فروش و یا خرید این محصولات را مشاهده کرده است. تنظیم گران دولتی متوجه شده اند که هنگام افزایش تقاضا فعالیت معامله گران مشخصی برای استفاده از ربات ها برای ارائه درخواست، بیشتر می‌شود. بانک مرکزی ، سرویس فدرال ضد انحصار و وزارت انرژی به برگزار کنندگان معاملات توصیه می‌کنند تدابیری را  برای کشف استفاده از ربات ها و مقابله با آنها اتخاذ  کنند.

https://tass.ru/ekonomika/12673031

 

افزایش سهم تراکنش های غیر نقدی در روسیه تا 75% ( پایگاه اطلاع رسانی تاس)

 به گفته اولگا اسکورا باگاتووا معاون رئیس کل بانک مرکزی روسیه سهم تراکنش های غیر نقدی در روسیه  به 75%  رسیده است و 25% را پرداخت های نقدی تشکیل می دهد. وی افزود روسیه هم اکنون در زمره سه کشور برتر جهان از نظر پرداخت های غیر نقدی قرار دارد.

https://tass.ru/ekonomika/12672691

 

نظر رئیس شورای فدراسیون روسیه برای اعلام قرنطینه  در روسیه ( پایگاه اطلاع رسانی وستی)

 والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد که وضعیت ویروس کرونا در روسیه ساده نیست اما هیچ مبنایی برای اعلام قرنطینه عمومی در سطح فدرال وجود ندارد. وی گفت: می خواهم  به بخش تجارت ، شرکتها و مردم اطمینان دهم ». اعلام قرنطینه معقول نیست و پیامدهای بسیار منفی برای مردم و در مجموع برای کشور دارد.

https://www.vesti.ru/finance/article/2626573

نسبت برابری  بیکاری در میان زنان و مردان روسیه ( پایگاه اطلاع رسانی وستی )

 به گفته آنتون کوتیاکوف شمار بیکاران در میان زنان و مردان کشور در مراکز اشتغال با یکدیگر مطابقت دارند. طبق آمار تا به حال 850 هزار بیکار در مراکز اشتغال به ثبت رسیده اند که 49% از آنان را زنان تشکیل می دهند.

https://www.vesti.ru/finance/article/2626369

 

تولید هیدروژن به عنوان امکانی برای کاهش بهای برق در روسیه (پایگاه اطلاع رسانی ایزوستیا)

روسیه راهی برای کاهش قیمت عمده فروشی و خرده فروشی برق یافته است. بحث بر سر تولید هیدروژن است. برای اینکار نیاز به ایجاد کارخانجات جدید انرژی بنیان برای تولید و توزیع برق در میان شمار زیاد مصرف کنندگان وجود دارد.وزارت انرژی خاطر نشان می سازد که صادرات هیدروژن از روسیه ممکن است به مقدار 200 هزار تن در سال 2024  برسد که ایجاد ظرفیت های جدیدی را می طلبد. تولید هیدروژن ممکن است به نظام انرژِی روسیه اجازه دهد تا بهای خرده فروشی و عمده فروشی برق را پائین آورد.

https://iz.ru/1233746/2021-10-11/proizvodstvo-vodoroda-v-rf-nazvali-vozmozhnostiu-snizit-tceny-na-elektroenergiiu?utm_source=yxnews&utm_medium=desktop

 

نظر دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه در مورد اعمال جریمه اجباری به دلیل امتناع از واکسیناسیون ( پایگاه اطلاع رسانی ریا نوواستی)

  دمیتری پسکوف دبیر مطبوعاتی امتناع از واکسیناسیون علیه کرونا  را بی مسئولیتی خواند. وی گفت پزشکان تا بحال از عهده بیماری بر آمده اند. بخش پزشکی بسیج شده است و البته در حال حاضر تکنولوژی، پروتکل های درمانی و زیر ساختهای پزشکی بیشتری برای درمان در اختیار داریم و طی دو سال توانسته ایم تجاربی را در این راه کسب کنیم.

https://ria.ru/20211014/vaktsinatsiya-1754545546.html

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما