معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۷/۰۳- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۴۸

برنامه قبرس برای افزایش سهم بخش صنعت در تولید ناخالص داخلی

وزیر تجارت؛ صنعت و انرژی قبرس در سخنرانی افتتاحیه مراسم هفته صنعت در این کشو؛ افزایش سهم بخش صنعت در تولید ناخالص داخلی کشور را از اهداف دراز مدت برنامه‌های این وزارتخانه اعلام نمود. محورهای مهم راهبرد توسعه صنایع در قبرس به شرح ذیل می باشد:

- در برنامه بلند مدت که تا 2030 طراحی و به اجرا گذاشته می‌شود، قرار است سهم بخش صنعت در تولید ناخالص داخلی کشور روندی افزایشی را طی نموده و از 8% کنونی طی ده سال آتی به رشد قابل پیش بینی نیل یابد. سیاست دیجیتالیزه شدن صنایع و افزایش بهره وری که منجر به ایجاد ارزش افزوده خواهد شد؛ فضای صنعت در قبرس را بهتر خواهد نمود.

                                                                             

- توسعه صادرات یکی دیگر از اهداف سیاست جدید متخذه در بخش صنعت است که میتواند در اشتغال زائی و توسعه فن آوری مدرن نقش بسزائی ایفا نماید . هم اکنون قبرس در شاخه‌هائی از صنایع سنتی از جمله صنعت تولید پنیر هلومی و توسعه صنعت تبدیلی و همچنین برخی فن آوری‌های پیشرفته و مدرن ؛ قابلیت رقابت با شرکای خارجی خود را دارد.

                                                               

- سیاست جدید صنعتی قبرس بر شش پایه بشرح ذیل استوار است :

-حمایت زیربنائی و ساختاری

-توسعه فضای کار و صنعت و گسترش مهارت ها  

-توسعه فن آوری و دیجیتالیزه نمودن صنایع مدرن

-ارتقاء تکنولوژی صنعتی

- تقویت بنیه مالی در توسعه صنایع مختلف با هدف افزایش نرخ بهره وری

-توسعه رقابت پذیری و دستیابی به بازار های بین المللی  

با بهره گیری از مکانیزم فعالیت گسترده و زود بازده فضای کار و تولید و حمایت از سرمایه گذاری شرکت های خارجی؛ هم اکنون شرکتهای خصوصی از لبنان؛ کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخی دیگر کشورهای خارج از حوزه اتحادیه اروپا؛ تمایل خود را برای حضور در قبرس اعلام نموده اند.                                        

-در حوزه حمایت های مالی در توسعه بخش صنعت در کشور، طی سالهای 2014 تا 2020؛ میزان 118 میلیون یورو برای 3776 پروژه که 1648 مورد آن مربوط به صنایع کوچک و متوسط میگردد ؛ تخصیص داده شده است .                                 

- در سال جاری نیز میزان 25 میلیون یورو حمایت مالی برای مدرنیزه سازی و دیجیتالی شدن شرکت های فعال در تولیدات کشاورزی تخصیص داده شده است .     

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما