معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی امارات متحده عربی

اهم اخبار و تحولات اقتصادی امارات متحده عربی در هفته دوم اسفند ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

همکاری‌های نروژ و اتحادیه اروپا در زمینه انرژی

پنجمین کنفرانس انرژی اتحادیه اروپا و نروژ در تاریخ 9 مهر 1400 ( 1 اکتبر 2021) در بروکسل برگزار شد. مطلب پیش رو به روابط و همکاری‌های انرژی نروژ و اتحادیه اروپا پرداخته است.

برنامه قبرس برای افزایش سهم بخش صنعت در تولید ناخالص داخلی

وزیر تجارت؛ صنعت و انرژی قبرس در سخنرانی افتتاحیه مراسم هفته صنعت در این کشو؛ افزایش سهم بخش صنعت در تولید ناخالص داخلی کشور را از اهداف دراز مدت برنامه‌های این وزارتخانه اعلام نمود. محورهای مهم راهبرد توسعه صنایع در قبرس به شرح ذیل می باشد:

پارک های علم و فناوری پرتغال

مهم ترین پارک های علم و فناوری پرتغال به تفکیک منطقه و شهر، به همراه آدرس در کشور پرتغال 17 پارک فناوری وجود دارد که به تفکیک منطقه و شهر در گزارش زیر آمده است:

توسعه سیستم مخابرات بنگلادش

هیئت دولت بنگلادش روز 12 آذر 99 سومین پروژه نصب کابل زیردریایی را با هدف گسترش سیستم بین‌المللی مخابرات کشور به تصویب رساند. هزینه این پروژه حدود 7 میلیارد تاکا (82 میلیون دلار) برآورد شده است. کابل زیردریایی که از سنگاپور به فرانسه متصل می‌شود، از طریق اقیانوس هند، دریای عرب، دریای سرخ تا دریای مدیترانه گسترش می‌یابد. این کابل دارای چند ایستگاه اصلی در سنگاپور، هند، جیبوتی، مصر و فرانسه خواهد بود. قسمت بنگلادش آن، از طریق خلیج بنگال تا ایستگاه این کابل در منطقه کاکس بازار امتداد می یابد. پیش از این، دو کابل زیردریایی دیگر نیز در بنگلادش نصب شده است.

مصاحبه انجمن اقتصاد بایرن با وزیر اقتصاد آلمان

آقای پِتِرآلتمایِر وزیر اقتصاد آلمان معتقد است که اقتصاد قوی آلمان و ایالت بایرن، به زودی بهبود می یابد. به‌ویژه باید به بخش‌هایی از اقتصاد کمک کرد که بیشتر زیر فشار بوده‌اند و حفاظتِ اقلیم نیز در دستور کار باقی میماند. وی می گوید : "به محض اینکه از بحران عبور کنیم، از کسری بودجه خواهیم کاست". انجمن اقتصاد بایرن با وزیر اقتصاد آلمان مصاحبه‌ای را انجام داده که مشروح آن به شرح زیر است: