معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۵/۱۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۳۴

معرفی پروژه‌های معدنی دارای اولویت توسعه در کوبا

برنامه ملی توسعه اجتماعی و اقتصادی کوبا تا سال 2030 میلادی که از سوی وزارت اقتصاد و برنامه ریزی این کشور پیگیری می‌گردد شامل اجرای 6 برنامه کلان اقتصادی است که اجرای 30 برنامه اقتصادی در سطح خرد و بیش از 100 پروژه را در اولویت خود قرار داده است.
یکی از بخش های مهم و اولویت دار در برنامه ملی توسعه اقتصادی کوبا که از سوی وزارت انرژی و معادن این کشور پیگیری و مدیریت می‌گردد، حوزه توسعه معادن و اکتشافات معدنی است که هدف از اجرای آن، افزایش ظرفیت تولیدات و نیز صادرات مواد معدنی کشور و ایجاد محصولات فرعی معدنی با ارزش افزوده بالاتر عنوان شده است. 
در این راستا و بر اساس گزارش منتشره در تارنمای شرکت دولتی تجاری Geominera  S.A کوبا و بنا به مطالعات زمین شناسی و اکتشافات معدنی صورت گرفته در این کشور، بخش عمده منابع معدنی قابل توسعه در کوبا در 4 منطقه استراتژیک و نیز منطقه ویژه شهرستان Isla de la juventud (دومین جزیره بزرگ کوبا با مساحت 2200 کیلومترمربع در 50 کیلومتری سواحل جنوبی) قرار دارند.
با توجه به مطالعات صورت گرفته از جمله تخمین ظرفیت معادن، مقدار و درجه اکتشافات بعمل آمده و تاسیسات زیر بنایی هر معدن، چهار معدن زیر در اولویت توسعه دولت کوبا قرار دارند:
1- معدن El Pilar در منطقه مرکزی کشور که دارای ذخایر طلا و مس می‌باشد.
2- معدن La Union در منطقه شرقی کوبا دارای ذخایر سنگ معدن بلور مس همراه با طلا.
3- معدن Domo Salino Punta Alegre در منطقه شمال مرکزی کوبا دارای ذخیره 20 میلیارد تنی نمک.
4- معدن Aguas Claras  واقع در منطقه شمال شرقی کشور دارای ذخایر شناخته شده طلا.
        
متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما