معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۴/۳۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۳۴

اخبار اقتصادی اروگوئه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اروگوئه در هفته چهارم تیر ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

کاهش تعداد افراد بیکار

وزارت کار و تأمین اجتماعی اروگوئه گزارش داد که در ماه ژوئن از تعداد افرادی که در کشور بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، در مقایسه با یکماه قبل به میزان 3595 نفر کاسته شده است. بر اساس این گزارش، در حال حاضر در ششمین ماه سال، تعداد کل افرادی که مشمول بیمه بیکاری شده اند (اعم از بیمه بیکاری جزئی و کامل) 76766 نفر است. این رقم مشابه ماه‌های ژانویه و نوامبر سال 2020 (قبل از شروع همه گیری کرونا در اروگوئه) است.

مهمترین تحولات مرتبط با بیماری

- بر اساس حکمی‌که پیشتر دولت اروگوئه منتشر کرده بود، شرایط برای فعالیت سینماها در کشور فراهم شده و قرار است این مکان‌ها در سه استان مونته ویدئو، کانئلونس و مالدونادو بازگشایی شوند. سالن‌های تاتر نیز پیش از این فعالیت های خود را از سر گرفته بودند. حضور در سینماها قرار است در مرحله نخست با 30 درصد اما متعاقباً با 50 درصد ظرفیت سالن صورت بگیرد.

- دولت اروگوئه با صدور حکمی، بصورت موقت فروش و انجام تست های سریع آنتی ژن برای تشخیص عدم ابتلاء به ویروس کووید-19 را در داروخانه‌ها تا زمان ادامه شرایط بهداشتی و اضطراری ناشی از بحران کرونا در کشور را مجاز خواند. طبق حکم صادره، علاوه بر داروخانه‌ها، برخی مراکز دیگر از جمله لابراتوآرهایی که نسبت به انجام آزمایشات بالینیی اقدام می‌کنند، درمانگاه‌ها و برخی مراکز خدمات درمانی دیگر نیز اجازه فروش و انجام تست آنتی ژن یافتند. به گفته برخی منابع هزینه انجام تست آنتی ژن بین 5 تا 10 دلار خواهد بود.

- در تازه ترین گزارش نشریه آلمانی اشپیگل در خصوص بررسی روند مهار بیماری همه گیر کووید-19 در میان 154 کشور جهان، اروگوئه در جایگاه یازدهم قرار گرفت. طبق این گزارش، اروگوئه تنها کشور در آمریکای لاتین به حساب می آید که در زمره بیست کشور اول جدول یاد شده قرار دارد. کشورهای فنلاند، لوگزامبورگ و نروژ در سه ردیف نخست این جدول قرار دارند. بررسی هفته به هفته موارد ابتلاء و پیشبرد روند منظم واکسیناسیون از جمله عوامل موفق اروگوئه بوده است.

هزینه 120 میلیون دلاری  برای واکسیناسیون در کل کشور

بنا به اعلام وزیر اقتصاد و دارایی اروگوئه ، دولت حدود 120 میلیون دلار برای کل روند واکسیناسیون برضد بیماری همه گیر کووید-19 در کشور هزینه کرده است. وی یادآور شد لایحه بودجه بر تعهد دولت بر عدم افزایش مالیات ها مبتنی بوده و قرار است منابع مالی لازم برای مقابله با بیماری همه گیر کرونا اختصاص یابد. آربلچه در بخش دیگری از اظهاراتش ابراز امیدواری نمود که اقتصاد کشور در سال 2021 رشد 3.5 درصدی را به ثبت برساند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما