معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۴/۲۸- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۵۹

اتحادیه اروپا برخی خودرو‌سازان اروپایی را جریمه کرد

کمیسیون اروپا خودروسازان اروپایی را در رابطه با انتشار گازهای گلخانه ای به مبلغ 875 میلیون یورو جریمه کرد. کمیسیون اروپا اعلام کرده است خودروسازانی که قوانین اتحادیه اروپا را نقض کرده اند دایملر، بی ام و، فولکس واگن، آئودی و پورشه هستند.

 پنج شرکت بزرگ تولید کننده خودرو در اروپا شامل دایملر، بی ام و، فولکس واگن، آئودی و پورشه بخاطر خودداری توافقی استفاده از فناوری کاهش انتشار مضر گازهای گلخانه‌های از سوی اتحادیه اروپا جریمه شدند. خانم مارگرته وستاگر، کمیسر رقابت اتحادیه اروپا، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: "آنها نتوانستند در استفاده از ظرفیتهای کامل فن‌آوری  میان خود رقابت کنند." وی افزود "رقابت و نوآوری در مورد آلودگی خودرو برای دستیابی به اهداف سبز بلند پروازانه، برای اروپا بسیار مهم است. تصمیم در مورد این است که چگونه همکاری فنی مشکوک به اشتباه انجام شده است. ما تحمل شرکتهایی را نداریم که بازی توافق شده را انجام دهند. این  امر طبق قوانین ضد انحصاری اتحادیه اروپا غیرقانونی است".

         براساس گزارش منتشره شرکت های فوق  در جلساتی که بین سالهای 2009 الی 2014 به طور منظم برگزار و درباره توسعه فناوری کاهش انتشار گازهای مضر در اتومبیل های تولیدی به ویژه دیزلی بحث می‌کردند، تبانی کرده بودند که از رقابت در این خصوص اجتناب کرده و حتی اگر فناوری لازم برای این کار را داشته باشند به استانداردهای اتحادیه اروپا عمل نکنند. 

           سهم  شرکت BMW از جریمه 372.8 میلیون یورو است. گروه فولکس واگن متشکل از فولکس واگن ، آئودی و پورشه نیز  502.4 میلیون یورو پرداخت خواهد کرد اما دایملر جریمه ای پرداخت نمی‌کند زیرا باعث جلب توجه به پرونده شده است.

منبع: پولیتیکن مورخ 18 /4 /1400

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما