معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۳/۲۶- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۵۲

فروش اوراق قرضه یونان به بازار و دریافت وام 2.5 میلیاردی

دولت یونان با عرضه اوراق قرضه ده ساله به بازارهای جهانی، موفق به دریافت 2.5 میلیارد یورو وام جدید شد.

به نقل از وزارت دارایی یونان، ابتکار دولت مورد استقبال گرم بازار قرار گرفت و یونان توانست مبلغ 2.5 میلیارد یورو را با بهره 0.9 درصد، کسب کند. میزان تقاضا برای خرید اوراق قرضه یونان به ارزش 30 میلیارد یورو رسید. این هشتمین دفعه از آغاز پاندمی‌کرونا و چهارمین مرتبه در سال جاری است که یونان اوراق قرضه به بازار عرضه می‌کند. در این مدت یونان از طریق فروش اوراق قرضه به بازارهای جهانی، حدود 27.5 میلیارد یورو کسب کرده است.

در پی عرضه جدید و موفقیت آمیز اوراق قرضه به بازارهای جهانی، موجودی خزانه دولت به 33.7 میلیارد یورو افزایش یافت. آقای میچوتاکیس نخست وزیر یونان نتیجه عرضه اوراق به بازارهای جهانی را نشانه دیگری از اعتماد به اقتصاد این کشور ارزیابی نمود. بر اساس بودجه سال 2021 رشد اقتصادی سال جاری به 3.6 درصد خواهد رسید اما کمیسیون اروپا و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه میزان رشد اقتصادی یونان را به ترتیب 4.1 و 3.8 درصد ارزیابی می‌کنند.

نخست وزیر یونان  طی دیداری با نمایندگان شرکت های گردشگری و مسافرتی یونانی از تخصیص یک بسته بودجه ای 420 میلیون یورویی جهت پشتیبانی مالی از شرکت های بخش گردشگری که در دوران کرونا متضرر شدند خبر داد. آقای میچوتاکیس گفت این بودجه از منابع اتحادیه اروپا و با موافقت کمیسیون اروپا در اختیار شرکت های گردشگری قرار خواهد گرفت. نخست وزیر یونان تاکید کرد با گرفتن چراغ سبز کمیسیون اروپا می‌توانیم مبلغی تا سقف 420 میلیون یورو در اختیار شرکت های بخش گردشگری قرار دهیم و هر شرکتی می‌تواند حداکثر 400 هزار یورو دریافت نماید.وی افزود این یارانه تمامی‌بخش های گردشگری چون هتل ها، آژانس های مسافرتی، اتوبوس های توریستی و غیره را در بر می‌گیرد.آقای میچوتاکیس اظهار داشت کمک مالی دولت برابر با 5 درصد گردش مالی هتل ها در سال 2019 و 2.5 درصد گردش مالی سایر شرکت ها تا سقف 400 هزار یورو خواهد بود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما