معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی بلغارستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی بلغارستان در هفته سوم آبان 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

فروش اوراق قرضه یونان به بازار و دریافت وام 2.5 میلیاردی

دولت یونان با عرضه اوراق قرضه ده ساله به بازارهای جهانی، موفق به دریافت 2.5 میلیارد یورو وام جدید شد.

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پاکستان

پاکستان با 17 میلیون خانوار و 102 میلیون نفر جمعیت طبقه متوسط، ششمین کشور پرجمعیت جهان است. با توجه به افزایش مداوم مصرف، افزایش درآمد قابل تصرف و تغییر سبک زندگی، بازار 207 میلیونی پاکستان پذیرای سرمایه‌گذاری‌های جدید است. با توجه به افزایش جمعیت جوان در پاکستان، برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP) از این کشور به عنوان دومین کشور جوان در جهان بعد از افغانستان نام برده است چرا که 64 درصد از جمعیت این کشور زیر 29 سال سن دارند. طبق گزارش منتشر شده توسط بانک بین المللی HSBC با عنوان "جهان در سال 2030" پاکستان در میان کشورهایی است که نیروی محرک رشد اقتصادی در سال‌های منتهی به 2030 خواهد بود. کشوری که زمانی به هرج و مرج و‌ بی‌نظمی‌ شناخته می‌شد اکنون در نظر دارد تصویر بین‌المللی خود را به کشوری در مسیر رشد تغییر دهد.

بحران کووید 19 و اقدامات اتحادیه اروپا در بخش گردشگری

بحران کووید 19 صنعت گردشگری را فلج نموده است. این بحران باعث هرج و مرج و درخواست گردشگران برای بازگشت به وطن‌هایشان شده و اقتصادهایی را که وابسته به گردشگری بوده اند را مشکلات زیای مواجه نموده است.

نقاط ضعف اسپانیا در بحران پاندمی از دیدگاه صندوق بین‌المللی پول

بر اساس گزارش مشروح صندوق بین‌المللی پول که به تازگی و در تاریخ 13 نوامبر 2020 منتشر شده است، عواملی مانند نرخ بالای کار موقت و آسیب‌پذیری قابل توجه شرکت‌های کوچک و متوسط که بیشترین اشتغال‌زایی را دارند، ترمیم اقتصادی اسپانیا را مشکل نموده، و گزارش این صندوق فهرستی از اقدامات سیاسی جهت بهبود این وضعیت را طرح کرده است. بر اساس این گزارش، اقتصاد اسپانیا نسبت به سال گذشته در همین زمان 8.7% کوچک‌تر شده که دلیل آن موج‌های پی در پی پاندمی و تاثیر آن بر بخش خدمات و به طور ویژه گردشگری می‌باشد. این وضعیت موجب شده که اسپانیا یکی از بیشترین میزان کاهش نرخ رشد‌ها را در میان کشورای اروپایی تجربه کرده و از این منظر پس از هلند، آلمان، اتریش، بلژیک، پرتغال، ایتالیا، فرانسه و بریتانیا قرار گیرد.

فهرست پروژه‌های سرمایه گذاری استان ذی قار عراق

در این مطلب فهرست پروژه‌های سرمایه گذاری استان ذی قار عراق به زبان‌های فارسی و عربی آمده است.