معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۳/۱۳- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۱۴

خطر ورشکستگی شرکت های یونانی در دوران پساکرونا

بانک مرکزی اروپا در آخرین گزارش خود پیرامون ثبات اقتصادی حوزه یورو، نسبت به خطر ورشکستگی 20 درصد شرکت های یونانی در دوران پساکرونا هشدار داد.

بانک مرکزی اروپا در آخرین گزارش خود پیرامون ثبات اقتصادی حوزه یورو، هشدار داد که با توجه به حمایت های مالی دولت یونان از شرکت ها در دوران کرونا، از ورشکستگی آنها جلوگیری شد اما با قطع کمک های دولتی در آینده نزدیک، احتمال جدی وجود دارد که این شرکت ها با خطر ورشکستگی مواجه شوند. همچنین در این گزارش آمده است: با توجه به وابستگی یونان به صنعت گردشگری، خطر ورشکستگی شرکت های این کشور به محض قطع کمک های دولتی بیشتر از سایر کشورهای اروپایی است.   

در همین حال سازمان همکاری اقتصادی و توسعه OECD در آخرین گزارش خود رشد اقتصادی یونان را 3.8 درصد برای سال جاری و 5 درصد برای سال 2022 پیش بینی کرد. بر اساس گزارش قبلی میزان رشد اقتصادی یونان در سال جاری 0.9درصد و برای سال آینده میلادی 6.6 درصد پیش بینی شده بود. سازمان مذکور در گزارش جدید خود تاکید دارد تعدیل محدودیت های کرونایی موجب تقویت خدمات و صادرات شده اما با توجه به وابستگی اقتصاد یونان به بخش گردشگری، چشم انداز اقتصادی کشور به موفقیت برنامه‌های واکسیناسیون‌ سایر کشورهای جهان بستگی دارد. 

همچنین بانک مرکزی یونان اعلام کرد ارزش سپرده‌های بانکی خانوارهای یونانی در ماه آوریل با رشد 3 میلیارد یورویی به 167.8 میلیارد یورو رسید. روند افزایش ارزش سپرده‌های بانکی در یونان از زمان اعمال محدودیت های کرونایی در بهار 2020 آغاز شده است. در مقابل ارزش سپرده‌های بانکی شرکت های یونانی در ماه آوریل به 31.8 میلیارد یورو رسید که نسبت به ماه گذشته 543 میلیون یورو کاهش یافته است. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما