معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۳/۰۸- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۸۶

اخبار اقتصادی یونان (هفته اول خرداد ماه 1400)

برخی از مهم ترین اخبار اقتصادی یونان در هفته اول خرداد 1400 که در رسانه‌های این کشور منتشر گردیده به شرح زیر ارائه می گردد:

نرخ بیکاری 16 درصدی در یونان

سازمان آمار یونان اعلام کرد نرخ بیکاری در ماه ژانویه 2021 در این کشور به 16 درصد رسید که نسبت به ماه گذشته 4,0 درصد افزایش و نسبت به ژانویه 2020 به میزان 4,0 درصد کاهش یافته است. سازمان آمار تعداد بیکاران را 714809 نفر اعلام کرده است. نرخ بیکاری زنان  7.19 درصد و بیکاری مردان 1.13 درصد اعلام شده است. در ارتباط با گروه‌های جمعیتی، نرخ بیکاری گروه سنی 15 تا 24 به 4.43 درصد، و 25 تا 74 به 5.14 درصد رسیده است.

23 طرح سرمایه گذاری یونان در حوزه‌های گردشگری، صنایع و انرژی‌های تجدید پذیر

آقای فرانگویانیس معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه در مصاحبه ای با نشریه اقتصادی Money Review به آخرین تحولات در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی در یونان پرداخت. وی اظهار داشت با کاهش محدودیت های کرونایی نشست های اینترنتی به تدریج جای خود را به نشست های حضوری داده است. وی تاکید کرد علیرغم پاندمی‌کرونا علاقه برای سرمایه گذاری در یونان همچنان زیاد است و شاهد سرمایه گذاری شرکت های آمریکایی از جمله مایکروسافت و فایزر در کشور بوده ایم. وی در مورد سال 2021 اظهار داشت در حال حاضر در سازمان سرمایه گذاری یونان موسوم به Enterprise Greece، حدود 23 پرونده مربوط به سرمایه گذاری در یونان تحت بررسی است. وی افزود طرح های یادشده بخش های مختلفی چون گردشگری، انرژی‌های تجدید پذیر و صنایع را در بر می‌گیرند

ضرر 6.3 میلیارد یورویی شرکت های یونانی

سازمان آمار یونان ضرر وارده به شرکت های یونانی در اثر دور دوم محدودیت های کرونایی در سه ماهه اول سال جاری را 6.3 میلیارد یورو ارزیابی کرد. در این گزارش آمده است علیرغم اینکه دور دوم محدودیت های کرونایی (نوامبر 2020 تا مه 2021) مانند محدودیت های دور اول سخت گیرانه نبود، اما هزینه سنگینی بر شرکت ها وارد کرده است.

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما