معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی کوبا

گزیده اخبار اقتصادی کوبا در هفته چهارم مرداد ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

راهبرد اندونزی برای استفاده هرچه بیشتر از انرژی خورشیدی

اندونزی قصد دارد تا سال 2025 سهم منابع تجدید پذیر انرژی را در تامین سبد انرژی خود به 23% و تا سال 2050 حداقل به 31% افزایش دهد.

برنامه دولت الجزایر در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی آژانس بین المللی انرژیهای تجدید پذیر، الجزایر در سال 2017 در زمینه ظرفیت احداث شده انرژی‌های تجدیدپذیر در رتبه هجدهم قاره آفریقا قرار دارد.

اخبار اقتصادی یونان (هفته اول خرداد ماه 1400)

برخی از مهم ترین اخبار اقتصادی یونان در هفته اول خرداد 1400 که در رسانه‌های این کشور منتشر گردیده به شرح زیر ارائه می گردد:

طرح توافق سبز اروپا

یکی از برنامه‌های اولویت دار اتحادیه اروپا طرح توافق سبز است. این برنامه نه تنها اقتصاد را بطور اساسی دگرگون می‌کند بلکه عواقب ژئوپلیتیکی عمیقی نیز در پی خواهد داشت. این سیاست از طریق تاثیر گذاری بر تعادل انرژی اروپا و بازارهای جهانی انرژی، تولیدکنندگان نفت و گاز در همسایگی اروپا، امنیت انرژی اروپا، مدلهای تجارت جهانی به ویژه مکانیسم جبران کربن، معادلات ژئوپلیتیکی جدیدی را رقم خواهد زد.

اخبار اقتصادی اتریش (هفته سوم اسفندماه 1399)

برخی از مهم‌ترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته سوم اسفند ماه 1399 که در رسانه‌های این کشور منتشر شده به شرح زیر بوده است:

بررسی سیاست های دولت مجارستان در تامین انرژی

رشد و توسعه اقتصادی مجارستان در طی سال های اخیر باعث توجه جدی دولت برای تنوع سازی در تامین منابع انرژی مانند گاز و نفت از کشورهای خارجی و نیز تاکید بر توسعه و افزایش بهره وری از انرژی‌های تجدید پذیر شده است. از این رو دولت در چارچوب سیاست های ذیل به دنبال کاهش وابستگی به واردات انرژی از خارج و استفاده از ظرفیت های داخلی است .