معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۲/۰۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۵۷۰

سخنرانی تلویزیونی رئیس جمهور ماداگاسکار در خصوص آخرین تصمیمات صورت گرفته در خصوص کرونا

آندری راجولینا رئیس جمهور ماداگاسکار در آخرین سخنرانی تلویزیونی خود به آخرین اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با بیماری کرونا پرداخت. وی گفت در حال حاضر، آنتاناناریوو با 400 مورد تأیید شده در روز همچنان مرکز بیماری است.

از این رو به منظور شکستن زنجیره انتقال تصمیم به تعلیق کلیه فعالیتها برای روزهای شنبه و یکشنبه گرفته شده است. در آخر هفته در پایتخت، همه فعالیت ها به حالت تعلیق درآمده است. در خصوص حمل و نقل عمومی، فقط تاکسی‌های شهری امکان تردد دارند. ارائه کنندگان خدمات ضروری، داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی مجاز به فعالیت هستند. رئیس جمهور همچنین از تمدید وضعیت اضطراری بهداشتی برای مدت 15 روز از امروز خبر داد. به گفته رئیس دولت جمهور رستوران‌ها می‌توانند با رعایت اقدامات بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند ولی مجاز به استفاده از نیمی از ظرفیت پذیرایی خود هستند. فعالیت های مدارس و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در سراسر  ماداگاسکار به حالت تعلیق درآمده و تعطیل هستند.

رئیس جمهوری همچنین از تعطیلی کلیساها و مساجد خبر داد. همه فرقه‌های مذهبی حق پخش برنامه از رسانه‌های عمومی را خواهند داشت. به وزارت ارتباطات و فرهنگ و وزارت کشور دستور داده شده است که این رویدادهای مذهبی را سازماندهی و پخش کنند. بازارهای محلی تا ساعت 6 بعدازظهر باز هستند. افرادی که تسلیم این بیماری می‌شوند باید در همان روز مرگ به خاک سپرده شوند. فقط 10 نفر از اعضای خانواده متوفی می‌توانند در مراسم خاکسپاری شرکت کنند. در مواجهه با افزایش تعداد مرگ و میرهای مرتبط با کرونا، دولت تصمیم به ایجاد گورستان‌های جداگانه ای گرفته است. از شرکتهایی که بیش از 500 کارمند دارند خواسته شده است  حضور کارمندان را چرخشی کنند. برای دو هفته آینده، اجتماعات بیش از 50 نفر همچنان ممنوع است.

 رئیس جمهور اعلام کرد در یک ماه گذشته 194 به علت کرونا جان خود را از دست داده اند. از این رو دولت تصمیم گرفته است برای گسترش مراکز درمانی و تأسیس بیمارستان‌ها از  ظرفیت هتل ها نیز استفاده کند. به گفته وی هزینه اقامت در این هتل ها به عهده بیماران خواهد بود. وی همچنین تکرار کرد که درمان کرونا رایگان است. رئیس جمهور به کسانی که از بیماران پول دریافت می‌کنند هشدار داد و اعلام کرد که ریاست جمهوری صفحه ای را در فیس بوک باز خواهد کرد تا شکایات ویژه مربوط به مشکلات بیمارستانها را دریافت کند.  

در مورد واکسن، آکادمی‌پزشکی ماداگاسکار نظر خود را در این هفته اعلام خواهد کرد. علاوه بر این، امروز جلسه ای بین اعضای آکادمی‌پزشکی و رئیس جمهور آندری راجولینا برگزار می‌شود. رئیس جمهور طی این سخنرانی تلویزیونی بار دیگر اخطارهایی را علیه مسئولین  شرکت بر ق به دلیل قطعی مکرر برق که دلیل مرگ بسیاری از بیماران بود، صادر کرد. وی تأیید کرد: به دلیل قطع برق در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، تلفات جانی رخ داده است. برای مقابله با این موضوع، وی خواستار ارائه  طرحی برای حل این مشکل، به ویژه در مناطق حساس مانند بیمارستان‌ها و CTC شد. وی هشدار داد در صورت عدم اجرای این درخواست، اقدامات جدی تری صورت خواهد گرفت.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما