برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران
چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت گردشگری و هتل داری و صنایع وابسته در هفته ابتدایی اسفند 1399 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران بصورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.
چهاردهمین نمایشگاه صنعت گردشگری و هتل داری و صنایع وابسته ، از تاریخ 5 / 12 / 99 تا تاریخ 8 / 12 / 99 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار خواهد شد. بنابر دادههای سایت اطلاع رسانی روابط عمومی نمایشگاه بین المللی تهران این نمایشگاه تنها رویداد رسمی نمایشگاهی کشورمان در حوزه صنعت گردشگری و هتل داری است که در تقویم سازمان جهانی گردشگری UNWTO به ثبت رسیده و مورد تأیید و توجه سازمان مذکور است . هر ساله اسامیشرکت کنندگان در این نمایشگاه از سوی برگزارکننده در اختیار UNWTO قرار میگیرد و حضور در آن به عنوان یک رکورد از سوی سازمان فوق الذکر در سوابق شرکت کنندگان ثبت میشود. بعلاوه این نمایشگاه تنها نمایشگاه در حوزه صنعت گردشگری و هتل داری در تهران است که مجوز قانونی سازمان توسعه تجارت را دارا میباشد. این نمایشگاه با اهداف زیر برگزار میشود:
- آشنایی و معرفی داشتهها، امکانات و ظرفیت های کشور در حوزههای گوناگون صنعت.
- شناسایی مشکلات، موانع و نقاط ضعف موجود در حوزه گردشگری، ترغیب و تشویق افراد، شرکتها و موسسات به ورود و فعالیت در این دو بخش و وادار نمودن سازمانهای دولتی متولی گردشگری به حمایت و مساعدت از دست اندرکاران صنعت مذکور.
- ایجاد زمینههای مناسب بمنظور بهره گیری از ظرفیت های گردشگری و ایجاد اشتغال در کشور که ناشی از فعل و انفعالات گردشگری است و بهره مندی از سطح بسیار بالای درآمدزایی صنعت گردشگری.
- فراهم نمودن بسترهای لازم جهت ورود گردشگر به کشور و یافتن راهکارهای لازم بمنظور رفع موانع موجود تا حد امکان و با در نظر گرفتن معیارها و شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور.
- با توجه به اینکه صنعت گردشگری سومین صنعت درآمدزا در جهان محسوب میشود یکی از مهمترین اهداف این نمایشگاه، ارتقاء جایگاه صنعت توریسم و ایجاد فرهنگ پذیرش گردشگر در جامعه است به گونه ای که از گردشگر گریزی اجتناب شود و تا حدی از وابستگی به درآمدهای نفتی فاصله گرفته شود.
- آشنایی عموم مردم با سازمانها، انجمنها و نهادهای متولی امر گردشگری و ارائه انتظارات ایشان به مسئولین و متقابلاً پاسخگویی مسئولین به خواستهها و مشکلات موجود در این زمینه.
- آشنایی دست اندرکاران با نوآوریها و ظرفیت های موجود در عرصه بین المللی و تلاش برای رسیدن به استانداردهای جهانی.
- آشنایی با مشکلات و کاستیهای موجود در مراکز اقامتی و هتل ها و یافتن راهکارهای ممکن برای مرتفع نمودن آنها.
- آشنایی با چگونگی مدیریت موفق هتل های دنیا و بکارگیری روش های بهسازی و استانداردسازی هتل ها بمنظور رفع معضلات آنها.
فعالان در حوزههای زیر میتوانند در این نمایشگاه حضور داشته و از فرصت های موجود در آن برای آشنا شدن با طرح ها و ایدههای نو در زمینه ساخت بستر مناسب برای صنعت گردشگری کشور استفاده نمایند.
- انواع تجهیزات سفر نظیر وسایل کمپینگ، چمدان، باربند، چادر، تجهیزات روشنایی ، کاروان و یدک کش ، ...
- انواع خودروهای مسافربر (اتوبوس ، میدل باس ، ون ، ....)
- خدمات گردشگری الکترونیکی
- هتلها و دهکدههای توریستی
- صنایع دستی و هنری
- آژانسها و شرکتهای خدمات مسافرتی
- خطوط هوایی ، دریایی، زمینی و ریلی
- پایانههای مسافربری
- گردشگری سلامت
- گردشگری ورزشی
- گردشگری زیارتی
- اکو توریسم و طبیعت گردی
- شرکتهای سرمایه گذاری
- بانکها و بیمهها
- بانکداری الکترونیکی
- رزرواسیون آنلاین
- سازمانهای سیاحتی و گردشگری
- اتحادیهها و انجمنها
- آموزشگاههای مرتبط و دانشگاهها
- مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه گردشگری
- نشریات تخصصی
- موزهها و کاخ موزهها
- رستورانها و قهوه خانههای سنتی
- گروههای نمایشهای آئینی سنتی و گروههای موسیقی محلی
- سازمانها و موسسات مرتبط با حفظ آثار باستانی و میراث فرهنگی
هر ساله این نمایشگاه شاهد حضور شرکت کنندگانی از کشورهای همسایه نیز بوده است.
برای حضور در این نمایشگاه و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوان به آدرس titexgroup.com مراجعه نمود.