معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۹/۲۵- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۱۸۶

اخبار اقتصادی سنگال، گامیبیا و دماغه سبز( هفته سوم آذرماه 1399)

اخبار و تحولات مهم اقتصادی کشورهای سنگال، گامبیا و دماغه سبز در هفته سوم آذر ماه 1399 که در رسانه‌های این کشورها در حوزه غرب آفریقا منتشر شده به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

کاهش چشمگیر کووید – 19 در سنگال و نرخ بالای بهبودی مبتلایان (21 آذر 1399)

شمار مبتلایان به کووید – 19 در سنگال تا روز جمعه 21 آذر 1399 به 16766 نفر افزایش پیدا کرده است. از این تعداد، 343 نفر جان خود را از دست داده اند و 15950 نفر بهبود یافته اند. به این ترتیب، نرخ بهبودی مبتلایان به کرونا در کشور سنگال بیش از 97% و نرخ مرگ و میر 2% اعلام شده است.

 نرخ قابل توجه بهبودی مبتلایان به کرونا در گامبیا (21 آذر 1399)

 در کشور گامبیا تا روز جمعه 21 آذر 1399 مجموعاً 3779 مورد ابتلا به کرونا ثبت شده است. 123 مورد فوتی و 3645 نفر بهبود یافته اند. به این ترتیب، نرخ بهبودی مبتلایان به کرونا در کشور گامبیا 95% و نرخ مرگ و میر 3% اعلام شده است.

 دماغه سبز: عبور شمار مبتلایان به کرونا از 11 هزار نفر (21 آذر 1399)

شمار مبتلایان به ویروس کووید – 19 در کشور دماغه سبز تا روز جمعه 21 آذر 1399 مجموعاً 11203 مورد گزارش شده است. از این تعداد، 109 نفر جان خود را از دست داده اند. 2 نفر به کشورهای مبدأ منتقل شده اند. شمار بهبود یافتگان نیز 10836 نفر گزارش شده است. به این ترتیب، نرخ بهبودی مبتلایان به کرونا در کشور دماغه سبز، 95% و نرخ مرگ و میر کمتر از 1% ا علام شده است.

 تداوم اعمال محدودیت های کرونایی در سنگال

آنتوان فلیکس جیوم وزیر کشور (داخله) سنگال، روز پنجشنبه 20 آذر ماه 1399 در بیانیه ای اعلام کرد: استفاده از ماسک و همچنین ممنوعیت برپایی اجتماعات همچنان به قوت خود باقی است. مردم باید در مکان‌های خصوصی و عمومی و همچنین در وسائط نقلیه عمومی ماسک بزنند. ممنوعیت تجمع در سواحل، زمین‌های ورزشی ، فضاهای عمومی و تئاترها همچنان ادامه دارد.

خسارت ناشی از کرونا برای اقتصاد سنگال

وزیر اقتصاد سنگال که برای دفاع از برنامه و بودجه 2021 وزارت تحت زعامت خویش در پارلمان حضور پیدا کرد، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا تا کنون بیش از 950 میلیارد فرانک سیفا (بیش از یک و نیم میلیارد دلار) به اقتصاد سنگال زیان وارد کرده است.

(لو سولی 9 دسامبر 2020) 

بهره برداری از قطار تندروی داکار – حومه در سال 2021

وزیر حمل و نقل زمینی سنگال اعلام کرد پروژه قطار سریع السیر شهری (Ter) از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است و پیش بینی می‌شود در نیمه دوم سال 2021 به بهره برداری برسد. مرحله اول این پروژه (داکار - جمنیاجو) به اتمام رسیده، هرچند هنوز به بهره برداری نرسیده است. گفته می‌شود با اتمام مرحله دوم پروژه (شهر جمنیاجو – فرودگاه بلز جاین) پروژه افتتاح خواهد شد.

 حضور شرکت هوآوی در نشست دیجیتال سنگال

دومین گردهمایی دیجیتال تحت عنوان: "دیجیتال در خدمت مدیریت جامع و توسعه اقتصادی"  با همکاری وزارت اقتصاد دیجیتال و ارتباطات از راه دور و دفتر ریاست جمهوری سنگال، در تاریخ 26 و 27 نوامبر سال 2020 در داکار برگزار شد.

این نمایشگاه در مجموع حدود ده شرکت کننده به ویژه شرکت هایی که در بخش ICT در سنگال و حتی در سطح بین المللی ایفای نقش می‌کنند مانندHuawei ،Sonatel ، Free ، ADIE ، UVS حضور داشتند. گروه هوآوی، تنها شرکت کننده چینی در این نمایشگاه بود که غرفه آن توجه ویژه رئیس جمهور مکی سال را به خود جلب کرد. وی در گفتگو با نفرات حاضر در غرفه چینی‌ها، به راه حل های فن آوری ارائه شده توسط هواوی ابراز علاقه مندی نمود.

 به غیر از رئیس دولت و وزیر اقتصاد دیجیتال و ارتباطات از راه دور، مدیران کل دو اپراتور بزرگ سنگال، Sonatel و Free و همچنین مدیرکل ADIE، نیز با چینی‌ها بحث و گفتگو کردند. سفیر چین در سنگال نیز از جانب وزارت اقتصاد دیجیتال و ارتباطات از راه دور به مراسم افتتاحیه این مجمع دعوت شده بود.

 توسعه گردشگری لوکس در سنگال

سنگال به دنبال به چالش کشیدن موقعیت ابیجان در حوزه گردشگری در غرب آفریقا می‌باشد. ثبات سیاسی، رشد اقتصادی، جذابیت فرهنگی و تنوع بازار ها در سنگال زمینه ساز توسعه این صنعت می‌باشد. با میزبانی از بازی‌های المپیک جوانان در داکار 2022، پروژه‌های ساخت هتل های لوکس و بازسازی در دستور کار قرار دارد. هتل بزرگ لوکس داکار در شهر جدید جمنیاجو در سال 2022 پذیرای گردشگران خواهد بود.

 رئیس جمهور گامبیا: برق رسانی کامل کشور تا سال 2025

آداما بارو رئیس جمهور کنونی گامبیا، تور 30 روزه خود برای انتخابات 2021 را آغاز کرده است. وی در منطقه نوئیمی علیا (Upper Nuimi) در جمع هواداران خود گفت: من می‌توانم به شما مردم نوئیمی علیا اطمینان دهم که دولت من توسعه مورد نیاز را در منطقه شما محقق خواهد کرد. یعنی آنچه را که در 50 سال گذشته از نظر پیشرفت نتوانسته اید بدست آورید. همچنین پروژه برق رسانی روستایی در منطقه گسترش می یابد و دولت من متعهد است که جاده‌های مناسبی برای شما فراهم کند. من به شما قول می دهم تا سال 2025 هر کجا که باشید، به برق دسترسی داشته باشید. بیش از 100 روستای NBR به زودی برق خواهند داشت. ما یک تیم اعزام خواهیم کرد تا برای بررسی وضعیت آموزشی به مناطق بیایند تا مدارس بیشتری در اختیار فرزندان شما قرار گیرد.

رئیس جمهور بارو همچنین خواستار وحدت در کشور شد و اظهار داشت: هیچ کس کشور را برای ما توسعه نخواهد داد و ما باید از یکدیگر حمایت کنیم و در ساخت وطن سهیم باشیم. اجازه دهید گام های معطوف به توسعه خود را ادامه دهیم و به کسانی که در حال گفتگو هستند اجازه دهیم روند موجود را ادامه دهند.

 از سرگیری پروازهای مراکش به دماغه سبز

 شرکت هواپیمایی مراکش (رویال ایر) اعلام کرد پروازهای این شرکت به دماغه سبز که به دلیل شیوع کووید – 19 تعلیق شده بود، از روز شنبه 22 آذر ماه 1399 از سر گرفته می‌شود. این پروازها دو روز در هفته و در مسیر کازابلانکا – پرایا – کازابلانکا انجام خواهد شد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما