معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۸/۲۳- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۳۴۲

اخبار اقتصادی اتیوپی( هفته سوم آبان ماه 1399)

برخی از مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی هفته سوم آبان ماه 1399 کشور اتیوپی که در رسانه‌های این کشور منعکس شده است به شرح ذیل می‌باشد:

تمایل شرکت‎های اندونزیایی جهت سرمایه‎گذاری در بخش غذا و داروی اتیوپی

سفیر اندونزی در اتیوپی در مصاحبه با خبرگزاری انا بیان داشت: شرکت‎های اندونزیایی علاقه‎مند به سرمایه‎گذاری در بخش غذا و داروی اتیوپی می‎باشند. وی بیان داشت: اشتیاق زیادی در شرکت‎های اندونزیایی جهت سرمایه‎گذاری در بخش‎های مختلف اتیوپی وجود دارد. وی افزود: پروسه تاسیس دو شرکت تولید دارو و یک شرکت تولید مواد غذایی با مشارکت تجار اتیوپیایی در حال انجام است.

کسب مجوز اکتشاف در بخش معادن اتیوپی توسط 12 شرکت داخلی و خارجی

طبق اعلام وزارت معادن و نفت اتیوپی، 12 مجوز فعالیت در بخش معادن این کشور برای سرمایه‎گذاران خارجی و داخلی طی سه ماهه اول سال 2020 صادر گردید. سرمایه‎گذاران، مجوز فعالیت در زمینه اکتشاف و توسعه معادن در مناطق مختلف اتیوپی را کسب نمودند. به گفته معاون وزیر معادن و نفت طی سه ماهه گذشته در حدود 170 میلیون دلار درآمد صادراتی از بخش معادن حاصل گردید. این درآمدها از صادرات طلا، اوپال، تانتالم و سایر مواد معدنی بدست آمده است. گفتنی است دولت اتیوپی برنامه‎های اصلاحی مهمی را در بخش معادن، جهت جذب سرمایه‎گذاری مستقیم خارجی در پیش گرفته است.

دیدار رئیس شورای حاکمیتی سودان از پارک صنعتی آداما

در تاریخ 1 نوامبر 2020 ابی احمد نخست وزیر اتیوپی و ژنرال عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی سودان از پارک صنعتی آدما و منطقه صنعتی دوکام در دولت منطقه‎ای ارومیا دیدن کردند. طرفین در آدما به مشاهده و بررسی روند تولید ماسک‎های پیشگیری از کرونا پرداخته و سپس از روند تولید دارو و اکسیژن در کارخانه داروسازی سان شنگ در منطقه صنعتی دوکام دیدن نمودند. گفتنی است کارخانه داروسازی سان شنگ در سال 2018 با سرمایه‎گذاری 80 میلیون دلاری شرکت چینی آغاز بکار کرد.

امضای قرارداد همکاری میان شرکت مخابرات اتیوپی و شرکت برینگکام

شرکت برینکام به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه تامین سیستم‎های ارتباطی در قاره آفریقا، از امضای یک موافقت نامه مشارکت و همکاری با شرکت مخابرات اتیوپی خبر داد. با این قرارداد جدید، دامنه حضور شبکه MPLS این شرکت در سراسر آفریقا گسترش خواهد یافت. شرکت برینگکام که دفتر مرکزی آن در استرلینگ در ویرجینای ایالات متحده مستقر است شبکه MPLC و اترنت آفریقا را توسط مراکز منطقه‎ای خود در استرلینگ، لندن، جیبوتی، نایروبی، کامپالا و لاگوس بنا نهاده است.

کسب جایزه بهترین برند حمل و نقل بار هوایی آفریقا 2020 توسط اتیوپین ایرلاین

شرکت هواپیمایی اتیوپین ایرلاین برنده جایزه بهترین برند حمل و نقل بار هوایی آفریقا 2020، گردید. این جایزه توسط مجله ایرکارگو نیوز (AirCargoNwes) به این شرکت اعطا گردید. شایان ذکر است بخش حمل و نقل بار هوایی اتیوپی ایرلاین از زمان شروع همه‎گیری کرونا نقش اصلی را در نقل و انتقال تجهیزات پزشکی در سراسر آفریقا و برخی نقاط جهان ایفا نموده است. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما