معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۸/۰۹- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۱۴۳

اخبار اقتصادی اتیوپی ( هفته اول آبان ماه 1399)

برخی از مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی هفته اول آبان ماه 1399 کشور اتیوپی که در رسانه‌های این کشور منعکس شده است به شرح زیر است:

 برنامه اتیوپی برای الحاق به سازمان تجارت جهانی تا سال آینده

به گفته مشاور ارشد سیاسی و مذاکره کنند تجاری دفتر نخست وزیری، اتیوپی در حال تکمیل فرآیند الحاق به سازمان تجارت جهانی تا سال آینده است. به گفته وی مذاکرات مربوط به الحاق به این سازمان که 16 سال پیش آغاز شده رو به پیشرفت است. در مذاکرات چندجانبه ای که در ژانویه سال گذشته برگزار شد اتیوپی به بررسی مطابقت قوانین تجاری و سرمایه‎گذاری‎اش با مقررات سازمان تجارت چهانی پرداخت. وی بیان داشت: در این مذاکرات بیشتر رژیم تجاری ما در مطابقت با قوانین این سازمان بوده و پیشرفت‎های زیادی هم حاصل گردید.

تاکید اتیوپی بر سرمایه گذاری بیشتر امارات در این کشور

در تاریخ  21 اکتبر 2020 وزیر امور خارجه اتیوپی آقای تکلو و سفیر امارات در اتیوپی آقای محمد سالم طی دیداری در خصوص فرصت‎های سرمایه‎گذاری در اتیوپی برای سرمایه‎گذاران اماراتی به بحث و گفتگو پرداختند. در این دیدار طرفین ضمن بحث در خصوص روابط دوجانبه، اهمیت همکاری در زمینه روابط سرمایه‎گذاری و چالش‎هایی را که سرمایه‎گذاران اماراتی با آن در این کشور مواجه هستند را مورد بررسی قرار دادند. معاون وزیر خارجه تاکید کرد دو کشور باید روابط‎شان را از طریق سرمایه‎گذاری‎هایی که موجب تشویق مسئولیت اجتماعی، انتقال فناوری و اشتغال‎زایی می‌شود را افرایش دهند.

صادرات 40 میلیون دلاری محصولات نساجی در سه ماهه گذشته

طبق اعلام موسسه توسعه صنعت نساجی اتیوپی، اتیوپی طی سه ماهه گذشته، 40 میلیون دلار از صادرات پوشاک و نساجی درآمد کسب نموده است. به گفته مدیرعامل موسسه مزبور این میزان، از اهداف از پیش تعیین شده که کسب درآمد 10 میلیون دلاری بوده، فراتر رفته است. این موسسه برنامه دارد تا پوشش کتان در این کشور را طی 10 سال آینده از 55 هکتار به 411 هکتار افزایش داده تا بتواند با تولید 2.35 تن کنان 1.2 میلیارد دلار درآمد کسب نماید.

 برگزاری وبینار انجام تجارت سبز در اتیوپی در رم

وبینار انجام سرمایه‎گذاری سبز در اتیوپی به ابتکار شبکه دفاتر ترویج سرمایه‎گذاری و فناوری یونیدو در ایتالیا و با همکاری وزارت محیط زیست ایتالیا و سفارت اتیوپی در این کشور در تاریخ  22  اکتبر در رم برگزار شد. طبق اعلام سفارت اتیوپی در رم هدف از این وبینار معرفی پتانسیل‎های بکر اتیوپی در زمینه تجارت سبز بوده است. در این وبینار نمایندگان شبکه دفاتر یونیدو، مرکز توسعه و ارتقاء انرژی روستایی اتیوپی، کمیسیون سرمایه‎گذاری اتیوپی و اتاق بازرگانی اتیوپی تجربیاتشان را در اختیار شرکت کنندگان قرار دادند.

برگزاری گفتگوهای مربوط به فرصت‎های سرمایه‎گذاری و تقویت تجارت بین اتیوپی و ایالات متحده

گفتگوهای مربوط به سرمایه‎گذاری ایالات متحده و اتیوپی در تاریخ 21 اکتبر 2020 با تمرکز بر ایجاد فرصت‎هایی برای رشد تجارت و سرمایه‎گذاری بین دو کشور انجام شد. این گفتگوها با مشارکت انجمن تجاری آفریقا (CCA)، معاون وزیر اقتصاد اتیوپی، سفیر اتیوپی در ایالات متحده و رئیس انجمن مذکور به صورت مجازی برگزار گردید. در این جلسه مجازی بیش از 100 نفر از جمله نمایندگان شرکت هایی همچون: بکتل، بوئینگ، کاترپیلار، سی تی، پی اند جی، کوکاکولا، مدترونیک، نستله، استنبیک و به یر حضور داشتند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما