معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۵/۲۴- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۱۶۸

اخبار اقتصادی اتیوپی (هفته سوم مرداد ماه 1399)

اهم اخبار و تحولات اقتصادی اتیوپی در هفته سوم مرداد ماه 1399 که در رسانه‌های این کشور منتشر شده به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

کسب 66.4 میلیون دلار از صادرات برق به کشورهای همسایه

اتیوپی تا پایان سال مالی گذشته 66.4 میلیون دلار از صادرات برق به کشورهای سودان و جیبوتی درآمد کسب نمود. با این درآمد اداره برق اتیوپی به 115 درصد از اهداف از پیش تعیین شده خود که کسب 57 میلیون دلار از صادرات برق به کشورهای شرق افریقا بود، دست یافت. از این میان 29.3 میلیون دلار از فروش برق به سودان و مابقی 37.1 میلیون دلار دیگر از فروش برق به جیبوتی حاصل گردید. درآمد حاصله از این بخش نسبت به سال ما قبل آن، 11.5 میلیون دلار رشد داشته است.

از سرگیری پروازهای روزانه اتیوپین ایرلاین به کنیا

اتیوپین ایرلاین از تاریخ 1 آگوست 2020 پروازهای روزانه‎اش به کنیا را از سر گرفت. دولت کنیا به 11 کشور از جمله اتیوپی مجوز داد پروازهایشان به قلمرو این کشور را از سر بگیرند. سایر کشورهایی که مجوز پرواز به کنیا را دریافت داشتند عبارت از چین، زیمباوه، کره‎جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئیس، رواندا، اوگاندا، نامیبیا و مغرب می‎باشند.

افزایش تولید کارخانه‎های شکر پس از انجام اصلاحات اقتصادی

طبق اعلام شرکت شکر اتیوپی، صنعت شکر این کشور پس از انجام اصلاحات اقتصادی توسط دولت شاهد افزایش تولید بوده است. به گفته مدیر روابط عمومی ‌شرکت شکر اتیوپی، این صنعت جزء اولویت‎های دولت در اصلاحات اقتصادی بوده و دست آوردهای زیادی در پی داشته است. تا پایان سال مالی گذشته در حدود 300000 تن تولید داشته است. این مقدار تولید بالاترین میزان از 2 سال گذشته است.

ارزش معاملاتی بورس کالای اتیوپی به 40 میلیارد بیر در سال مالی گذشته رسید

در بورس کالای اتیوپی تا پایان سال مالی گذشته 761.914 تن کالا به ارزش 40 میلیارد بیر مبادله گردید. به گفته مدیر اجرایی بورس کالای اتیوپی، در سال مالی گذشته علیرغم شیوع کووید-19 تقریبا به تمام اهداف از پیش تعیین شده دست یافتیم. از لحاظ تراکنش 113 درصد و از لحاظ حجم معاملاتی 99 درصد از اهداف سالیانه محقق گردید. بورس کالا برنامه دارد تا پایان سال مالی جاری به معامله 784000 تن کالا بپردازد.

جذب 2.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی تا پایان سال مالی گذشته

طبق اعلام کمیسیون سرمایه‎گذاری اتیوپی، این کشور در حدود 2.5 میلیارد دلار سرمایه‎گذاری مستقیم خارجی کسب نموده که بیشترین مقدار نسبت به دو سال گذشته بوده است. به گفته کمیسیونر کمیسیون سرمایه‎گذاری چارچوب‎های قانونی که سبب ایجاد فضایی مناسب برای سرمایه‎گذاران داخلی و خارجی و همچنین تسهیل تجارت در این کشور شده بود، جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی را افزایش داد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما