معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۵/۱۷- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۱۴۲

اخبار اقتصادی اتیوپی (هفته دوم مرداد ماه 1399)

اهم اخبار و تحولات اقتصادی اتیوپی در هفته دوم مرداد ماه 1399 که در رسانه‌های این کشور منتشر شده به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

کسب 72 میلیون دلار از صادرات گوشت و محصولات لبنی در سال مالی گذشته

طبق اعلام موسسه توسعه صنعت لبنیات و گوشت اتیوپی، این کشور علیرغم برخی موانع تا پایان سال مالی گذشته 72 میلیون دلار درآمد از صادرات گوشت و محصولات لبنی کسب نموده است. بخش عظیم این درآمد از طریق صادرات گوشت گاو، گوسفند و بز  و مابقی از طریق صادرات محصولاتی همچون شیر، عسل، موم و ماهی بدست آمده است. به گفته مدیر موسسه مذکور تقاضا برای گوشت در مقاصد مهم صادراتی همچون عربستان و امارات در ماه‌های آوریل و می، افزایش داشته است.

برنامه اتاق بازرگانی آدیس آبابا برای تقویت بخش خصوصی

اتاق بازرگانی آدیس آبابا در تاریخ 29 ژوئیه 2020 از برنامه پنج ساله اش برای تقویت بخش خصوصی کشور رونمایی کرد. به گفته رئیس اتاق بازرگانی در این برنامه 8 حوزه مبنایی تعیین گردیده که نیازمند مداخله بیشتر دولت برای حمایت از بخش خصوصی است. کاهش کسری بودجه و بار بدهی‌ها، تسهیل فضای تجاری، بهبود دسترسی به زمین و سرمایه و همچنین نیروی کار ماهر از جمله حوزهای تعیین شده جهت مداخله دولت در راستای تقویت بخش خصوصی می‌باشد.

امضای موافقت نامه اعطای وام 105 میلیون پوندی بین انگلستان و اتیوپی

اتیوپی و انگلستان در تاریخ 28 ژوئیه 2020 دو موافقت نامه اعطای وام بلاعوض به ارزش 105 میلیون پوند را به امضاء رساندند.  طبق نخستین توافق نامه، 60 میلیون پوند برای تامین مالی فاز دوم برنامه «سرمایه گذاری زمین برای تحول» اعطاء خواهد شد که هدف از آن ایحاد تغییرات پایدار و نظامند در صدور گواهینامه‌های زمین و نظام بازار در دولت های منطقه ای آمهارا، اورومیا، تیگرای، ملل و مردم جنوب می‌باشد. 45 میلیون پوند دیگر نیز در حمایت از تسریع برنامه تحول اقتصادی اتیوپی، اختصاص خواهد یافت.

 مونتاژ داخلی نخستین خودروی تمام الکتریکی توسط نمایندگی هیوندایی در اتیوپی

نخست وزیر ابی احمد در تاریخ 27 ژوئیه 2020 نخستین خودروی تمام الکتریکی را که بطور کامل در داخل و توسط شرکت ماراتن مور به عنوان نمایندگی شرکت هیواندایی در اتیوپی، مونتاژ شده بود را تحویل گرفت. ابی احمد در مراسم تحویل این خودرو به تشویق چنین سرمایه‎گذاری‌هایی در کشور پرداخت. این خودرو شبیه هیوندای آیونیک هیبریدی است که برای اولین در سال 2016 در بازارهای کره جنوبی عرضه شد.

از سرگیری پروازهای اتیوپین ایرلاین به سه کشور آفریقایی

اتیوپین ایرلاین در تاریخ 27 ژوئیه 2020 اعلام نمود پروازهایش به سه کشور آفریقایی بنین، ساحل عاج و کامرون را از سر خواهد گرفت. طبق اعلام مقامات ذی ربط پروازها به دبی به صورت چهار روز در هفته و با اتخاذ مراقبت های شدید بهداشتی انجام خواهد شد. لازم بذکر است که بخش حمل بار اتیوین ایرلاین در خط مقدم بخش هواپیمایی در خلال همه گیری کرونا اقدام به ارسال محوله‌های مورد نیاز مقابله با کووید 19 نموده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما