معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۴/۰۶- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۳۱۳

اعمال عوارض ضددامپینگ محصول پلی استایرن توسط وزارت بازرگانی هند

وزارت بازرگانی هند، درنظر دارد عوارض ضد دامپینگ (ارزان فروشی) را بر روی محصولات Polystyrene که از کشورهای ایران، مالزی، سنگاپور، تایوان چین، امارات و آمریکا وارد هند می‌شوند، اعمال نماید.

اداره کل تجارت خارجی وابسته به وزارت بازرگانی هند، اعلام نموده که درنظر دارد عوارض ضد دامپینگ (ارزان فروشی) بر روی محصولات Polystyrene که از کشورهای ایران، مالزی، سنگاپور، تایوان چین، امارات و آمریکا وارد هند می‌شوند، را اعمال نماید.

بر اساس اعلام اداره درآمد های تجارت خارجی هند، این تعرفه‌ها بر روی تمامی انواع محصولات پلی استیرن به جز expandable polystyrene وارداتی از شش کشور و منطقه یاد شده اعمال خواهد شد.

در این خبر همچنین آمده است، واردات این محصول از ژانویه تا دسامبر 2018 از کشورهای مذکور بالغ بر 30 هزار تن بوده که در طی کمتر از سه سال (یعنی از سال 2015) با افزایش 78 درصدی مواجه شده و لذا مقامات بازرگانی هند را بر آن داشته تا در راستای حمایت از تولید داخلی و آسیب پذیری تولید کنندگان داخلی به دلیل توقف تولید این محصول در دوران شیوع کرونا این تصمیم را اتخاذ نمایند.

گفننی است این محصول عمدتا در ساخت یخچال ها، تهویه هوا، لوازم التحریر، لوازم مختلف منزل، لوازم الکترونیکی و بسته بندی‌های اسباب بازی و غذایی به کار برده می‌شود. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما