معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

رکورد افزایش کالا و محموله‌های جابجا شده در بنادر ترکیه

وزارت حمل و نقل ترکیه به نقل از وزیر زیرساخت و حمل و نقل این کشور اطلاعات مربوط به فعالیت جابه جایی بار و کالا در بنادر این کشور را در دو ماه نخست سال 2023 میلادی، منتشر کرد.

اخبار اقتصادی تاجیکستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی تاجیکستان در هفته سوم اردیبهشت ماه 1402مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی جمهوری آذربایجان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری آذربایجان در هفته اول اسفند 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی تاجیکستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی تاجیکستان در هفته اول آبان ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی گرجستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی گرجستان در نیمه دوم مرداد 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

قوانین حمل جاده‌ای بارهای بزرگ در فدراسیون روسیه

طبق قوانین راهنمایی و رانندگی روسیه، «بار بزرگ حجیم» به بارهایی گفته می‌شود که طول بیش از 20 متر، عرض بیش از 2.55 متر و ارتفاع بیش از 4 متر از سطح جاده داشته باشند. این گونه بارها می‌تواند شامل ماشین‌آلات کشاورزی، تیرها یا اسلب‌های ساختمانی، لوله‌های بزرگ و تجهیزات دیگر باشد.

ظرفیت‌ چشمگیر ترانزیتی ایران در خدمت حمل و نقل بین‌المللی کالا است

تهران-ایرنا- معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: مسیرهای ریلی و جاده ای ایران در زمره مطمئن ترین مسیرهای حمل ونقلی هستند، زیر ساخت ها آماده است و ظرفیت های چشمگیر ترانزیتی ایران در خدمت تسهیلِ ترانزیت بین المللی کالاها بویژه در شرایط فعلی است.

برنامه‌ریزی قزاقستان برای ایجاد هاب کانتینری در بندر آکتائو

کمیته حمل‌ونقل وزارت امور خارجه جمهوری قزاقستان می‌کوشد در بندر آکتائو هاب کانتینری (مرکز فعالیت کانتینرها) به راه اندازد.

معرفی شرکت های بزرگ گردشگری و حمل نقل بین المللی فدراسیون روسیه

فهرست مشخصات ده شرکت بزرگ گردشگری و ده شرکت بزرگ حمل و نقل بین المللی فدراسیون روسیه برای اطلاع و بهره برداری علاقمندان در ادامه آمده است؛