معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۲/۰۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۶۲

برنامه‌ریزی قزاقستان برای ایجاد هاب کانتینری در بندر آکتائو

کمیته حمل‌ونقل وزارت امور خارجه جمهوری قزاقستان می‌کوشد در بندر آکتائو هاب کانتینری (مرکز فعالیت کانتینرها) به راه اندازد.

بخش عمده‌ای از حمل‌ونقل بین‌المللی با انواع کانتینر به انجام می‌رسد. واحدهای کانتینری به بخش جدایی‌ناپذیر صنعت حمل‌ونقل و تجارت و ترانزیت تبدیل شده‌اند. حدود 90 درصد محموله‌های تجاری دنیا را کشتی‌ها جا‌به‌جا می‌کنند و از این رو کانتینر بهترین وسیله برای حمل‌ونقل حجم وسیعی از کالاها در سراسر جهان است. کانتینرهای استاندارد صنعت حمل‌ونقل را متحول کرده‌اند و امکان جابه‌جایی کالا از طریق راه‌آهن و جاده و دریا و به بیان دیگر امکان حمل چندوجهی را به‌راحتی فراهم می‌آورند و می‌توانند به‌راحتی در اشکال مختلف حمل‌ونقل قرار گیرند.

در همین زمینه، بریک کمالیف معاون وزیر صنعت و توسعه زیرساخت جمهوری قزاقستان و مقامات یک شرکت سنگاپوری در 7 آوریل 2022 در نشستی در شهر نورسلطان درباره همکاری در بخش حمل‌ونقل و لجستیک و از جمله راه‌اندازی‌هاب کانتینری در بندر آکتائو و همچنین دیجیتالی‌سازی گمرکات و فرآیندهای تجاری جمهوری قزاقستان گفت‌وگو کردند. در این دیدار نمایندگان شرکت سنگاپوری به توسعه بیشتر حمل‌ونقل از طریق دریای خزر ابراز علاقه نمودند.

 کمیته حمل‌ونقل وزارت امور خارجه جمهوری قزاقستان می‌کوشد در بندر آکتائو هاب کانتینری (مرکز فعالیت کانتینرها) به راه اندازد. گفته می‌شود با اجرای این پروژه با همکاری شرکت سنگاپوری، حجم ترانزیت کانتینری از طریق این بندر تا 100 هزار TEU افزایش می‌یابد. آمار مربوط به دوره سه‌ماهه نخست سال 2022 نشان می‌دهد که حجم تردد کانتینری از طریق بنادر دریایی آکتائو و کوریک نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 4 درصد افزایش یافته است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما