معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی تونس

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی تونس در هفته اول بهمن ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

انتشار گازهای گلخانه ای و تغییرات آب و هوایی

انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از ساخت و ساز، دنیا را از مسیر کربن زدایی تا سال 2050 خارج می‌کند.برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) اعلام کرد رونق جهانی ساختمان و ساخت و ساز باعث شده است که انتشار CO2 در این بخش به بالاترین حد خود یعنی 10 گیگاتن برسد.

اخبار اقتصادی جمهوری دموکراتیک کنگو، جمهوری برازاویل و جمهوری آفریقای مرکزی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری دموکراتیک کنگو، جمهوری برازاویل و جمهوری آفریقای مرکزی در نیمه دوم خرداد ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور، به شرح ذیل اعلام می‌گردد

اخبار اقتصادی ونزوئلا

گزیده عناوین و اخبار اقتصادی ونزوئلا در هفته اول آذر ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

همکاری زیمبابوه و دفتر همکاریهای توسعه ای سازمان ملل متحد

دولت زیمبابوه و سازمان ملل متحد، چارچوب همکاری توسعه پایدار چهارساله از2022 الی2026 را به امضاء رساندند. این چارچوب همکاری در واقع حمایت گر تلاش‌های این کشور در راستای به ثمر رسیدن اهداف توسعه پایدارمی‌باشدکه قرار است در این سالها به اجرا گذاشته شود.

فعالیت های بین المللی ترکمنستان در حوزه حمل و نقل

ترکمنستان با وجود آنکه به آبهای آزاد دسترسی ندارد اما با توجه به موقعیت جغرافیایی که در میان کشورهای منطقه آسیای مرکزی دارد و دسترسی به سواحل دریای خزر، برای ایجاد کریدورهای حمل و نقلی در این منطقه تلاش می کند.

اخبار اقتصادی قطر

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی قطر در هفته اول مرداد ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی کوبا (هفته اول تیر )

آخرین اخبار اقتصادی کشور کوبا در هفته اول تیر 1400 که در مطبوعات آن کشور منتشر شده است به شرح زیر ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی جمهوری دموکراتیک کنگو ( هفته سوم اردیبهشت ماه 1400)

اهم اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری دموکراتیک کنگو، جمهوری کنگو برازاویل و جمهوری آفریقای مرکزی در هفته سوم اردیبهشت ماه 1400 که در رسانه‌های این کشور منتشر شده به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

تمهیدات ریاست شورای اروپا برای تحقق اهداف برنامه‌های اصلاحات اقتصادی

آگوشتو سانتوش سیلوا وزیر خارجه پرتغال روز سه شنبه ریاست اولین کنفرانس ویدئویی شورای امور خارجه وزرای تجارت و بازرگانی اتحادیه اروپا تحت ریاست دوره ای پرتغال را برعهده داشت و پس از آن نیز در کنفرانس مطبوعاتی مجازی با والدیس دومبروسکی معاون کمیسیون اتحادیه اروپا حضور یافت.