معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

مشارکت پایدار برای جذب سرمایه گذاران خارجی در صربستان

آقای مارکو چادژ رئیس اتاق بازرگانی صربستان در مصاحبه با ماهنامه کرد دیپلماتیک صربستان (CORD) به موضوع مشارکت پایدار برای جذب سرمایه گذاران خارجی در صربستان پرداخت. بخش هایی از مصاحبه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

"انتظار رکود اقتصادی در صربستان را نداریم"

ماهنامه کرد دیپلماتیک صربستان در مصاحبه با آقای سینیشا مالی وزیر دارایی جمهوری صربستان به آخرین وضعیت اقتصادی صربستان و راهکارهای اندیشیده شده توسط وزارت دارایی صربستان برای مقابله با شرایط کنونی و پیچیده در جهان پرداخته است. مطلب پیش رو به اهم موارد مطرح شده در این مصاحبه می‌پردازد.

اقتصاد جنوب شرق اروپا در واقعیت جدید جهانی

مطلب پیش رو، برگردان بخش هایی از گزارش منتشر شده در مجله کرد دیپلماتیک (CORD) با آقای پروفسور دیان شوشکیچ استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه بلگراد تحت عنوان "اقتصاد جنوب شرق اروپا؛ در واقعیت جدید جهانی" می‌باشد.

تغییرات در منابع انرژی صربستان

مطلب پیش رو، برگردان مصاحبه منتشر شده در مجله کرد دیپلماتیک (CORD) با خانم زورانا میخایلوویچ معاون نخست وزیر و وزیر معدن و انرژی جمهوری صربستان است. وی در این مصاحبه موضوعاتی همچون آخرین وضعیت انرژی در صربستان، روی آوردن به استفاده از انرژی‌های پاک و همچنین تأثیر آنها بر سیاستهای همگرایی صربستان در نظام بین الملل را تبیین کرده است.

مصاحبه وزیر تجارت، گردشگری و ارتباطات صربستان

مطلب پیش رو، برگردان مصاحبه منتشر شده در مجله کرد دیپلماتیک (CORD) با خانم تاتیانا ماتیچ وزیر تجارت، گردشگری و ارتباطات جمهوری صربستان با عنوان "ما آماده روبرو شدن با مشکلات غیر منتظره بودیم" ( ماه می 2021) می‌باشد. در این مصاحبه در مورد فرآیند تحول دیجیتال در صربستان، معرفی شبکه 5G و تجدید نظر در مورد موقعیت گردشگری صربستان در نقشه جهانی گفتگو شده است.

بهبود بهره‌وری حمل و نقل در بالکان غربی

مطلب پیش رو برگردان یادداشت منتشر شده در مجله کرد دیپلماتیک (CORD) (آوریل 2021) به قلم خانم بیلیانا ووکسانوویچ، قائم‌مقام وزیر شهرسازی، حمل و نقل و ساختارهای زیربنایی صربستان با عنوان "بهبود بهره وری حمل و نقل در بالکان غربی" می‌باشد.

اظهارات وزیر شهرسازی، حمل و نقل و ساختارهای زیربنائی جمهوری صربستان

مجله کرد دیپلماتیک طی مصاحبه ای با آقای تومیسلاو میمیروویچ وزیر شهرسازی، حمل ونقل و ساختارهای زیربنایی جمهوری صربستان داشته است که خلاصه برگردان آن در پی خواهد آمد.

میزان جذب سرمایه گذاری‌های خارجی در مصاحبه با مدیر آژانس توسعه صربستان (RAS)

مجله کرد دیپلماتیک (CORD) با آقای رادوش گاژدیچ مدیر آژانس توسعه صربستان (RAS) پیرامون میزان جذب سرمایه گذاریهای خارجی توسط صربستان طی سالهای اخیر و سیاستهای اقتصادی این کشور در طول شیوع ویروس کرونا مصاحبه ای انجام داده است که در ادامه برگردان بخش هایی از این مصاحبه آمده است.