معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری و لباب)

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری به مرکزیت مرو و لباب) در نیمه اول بهمن ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی تاجیکستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی تاجیکستان در آذر ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی پاکستان - ایالت بلوچستان

اهم اخبار و تحولات اقتصادی ایالت بلوچستان پاکستان در هفته اول آبان 1400مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی سیرالئون

اهم اخبار اقتصادی سیرالئون در هفته آخر مهر ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی ترکیه (شرق و جنوب شرق)

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی شرق و جنوب شرق ترکیه در نیمه اول مهر ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ترکیه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی شرق و جنوب شرق ترکیه در نیمه اول شهریور ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

وضعیت منابع و ذخایرآبی نروژ

نروژ با رودخانه‌های متعدد یکی از سرزمین‌های دارای آب آشامیدنیِ با کیفیت بالا در اروپا به شمار می آید.

سهم صنعت آب در اقتصاد ایتالیا

اندیشکده آمبروزتی به مناسبت روز جهانی آب جلسه ای مجازی را بمنظور بررسی منابع آبی و ارزش آن در اقتصاد ملی برگزار کرد. اهم مطالب گزارش منتشره از سوی آمبروزتی به شرح ذیل ارائه می گردد.

مشکلات همکاری بین‌دولتی آب در آسیای مرکزی و راه‌حل‌های آن

مطلب پیش رو، برگردان مقاله " مشکلات همکاری بین‌دولتی آب در آسیای مرکزی و راه حل‌های آن" به قلم  داگدوربک چونتایف مدیر انستیتوی مشکلات آب و انرژی آبی آکادمی ملی علوم جمهوری قرقیزستان، مندرج در مجله علمی و تحلیلی "جامعه و عصر" شماره 3 / 2020 است که برگردان آن جهت ملاحظه علاقمندان ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی عراق (هفته چهارم خرداد 1399)

منتخب اخبار و تحولات اقتصادی عراق که در هفته چهارم خرداد 1399 در رسانه‌های این کشور منتشر شده به شرح ذیل ارائه می‌گردد: