معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی جمهوری دموکراتیک کنگو، جمهوری برازاویل و جمهوری آفریقای مرکزی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری دموکراتیک کنگو، جمهوری برازاویل و جمهوری آفریقای مرکزی در نیمه اول تیر ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور، به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

چشم انداز مقررات جدید رمز ارزها در استرالیا

طبق اعلام دولت استرالیا (سایت وزارت خزانه داری استرالیا 8 دسامبر 2021)، وزارت خزانه داری این کشور در سال 2022 یک رژیم نظارتی جدید برای مبادلات رمز ارزها ایجاد خواهد کرد. در قوانین آتی سازمان‌های غیرمتمرکز خودمختار یا "DAO" مشمول قانون خواهند شد. منظور از این سازمان‌ها، سیستم های رایانه ای است که همه این فرآیندها در آن به صورت پیش فرض به صورت کد نوشته شده است. ایده چنین مدل مدیریتی از زمانی که بیت کوین برای خلاص شدن از واسطه‌ها در تراکنش های مالی ایجاد شد، در جامعه ارز دیجیتال گسترش یافته است.

ایجاد مرکز رمز ارز در مرکز تجارت جهانی دبی

بناه به اعلام دفتر رسانه دولت دبی «مرکز ارزهای رمزنگاری شده» قرار است در مرکز تجارت جهانی دبی راه اندازی شود.

اخبار اقتصادی اروگوئه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اروگوئه در هفته سوم دی ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

پنج پیش‌بینی برای ارزهای دیجیتال در سال 2022

سایت «تی پورتال» کرواسی در گزارشی به بررسی وضعیت رقابتی ارزهای دیجیتال و نقش آنها در بازارهای مالی سال 2022 پرداخته و 5 پیش بینی مهم در این ارتباط را ارائه کرده است.

زیمبابوه در حال بررسی استفاده از ارز دیجیتال بیت کوین

زیمبابوه پس از السالوادور، ممکن است بیت کوین را به عنوان ارز قانونی در برنامه‌های سرمایه گذاری و پرداخت های مالی‌ خود بپذیرد.

اخبار اقتصادی نیکاراگوئه و دو کشور آمریکای مرکزی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی نیکاراگوئه، السالوادور و کاستاریکا در هفته دوم آذر ماه 1400 به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

وضعیت رمز ارزها در قزاقستان

قزاقستان یکی از کشورهای پیشرو در استخراج رمز ارزها در دنیا به شمار می رود؛ در فاصله سال های 2019 تا آوریل 2021 فعالیت در این زمینه شش برابر شده و جایگاه این کشور در این حوزه به رتبه سوم در دنیا رسیده است.

اخبار اقتصادی نیکاراگوئه و سه کشور آمریکای مرکزی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی نیکاراگوئه، هندوراس، السالوادور و کاستاریکا در نیمه دوم شهریور ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشورها به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی نیکاراگوئه و سه کشور آمریکای مرکزی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی نیکاراگوئه، هندوراس، السالوادور و کاستاریکا در نیمه اول شهریور ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشورها به شرح ذیل ارائه می‌گردد: