معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۱۰/۱۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۸۳

پنج پیش‌بینی برای ارزهای دیجیتال در سال 2022

سایت «تی پورتال» کرواسی در گزارشی به بررسی وضعیت رقابتی ارزهای دیجیتال و نقش آنها در بازارهای مالی سال 2022 پرداخته و 5 پیش بینی مهم در این ارتباط را ارائه کرده است.

رمزارزها سال گذشته به جریان اصلی سرمایه گذاری ورود جدی داشتند اما تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که سال 2022 می‌تواند شاهد تحولات جالب‌تر در بازار ارزهای دیجیتال باشد.در سال گذشته تقریباً هر ارز دیجیتال، از بیت کوین گرفته تا دوج کوین، به بالاترین حد خود رسید و سودهای خیره کننده ای به دست آوردند. اما در ماه می، حدود 50 درصد از کل ارزش بازار تنها در هفت روز از بین رفت. در ماه سپتامبر نیز، دولت چین یک جنگ واقعی را علیه ارزهای رمزپایه به راه انداخت که تقریبا منجر به ممنوعیت همه تراکنش‌ها شد.

دیگر واقعه مهم ارزهای دیجیتال در سال 2021 زمانی رخ داد که السالوادور بیت کوین را به یک ارز قانونی تبدیل کرد، چندین توکن میم ظهور کرد و یک NFT به قیمت خیره کننده 69 میلیون دلار فروخته شد.

سوال اینجاست که در 2022 بازارهای ارزهای دیجیتال برای ما چه به ارمغان خواهد آورد؟

 Arcane Research، یک شرکت تحقیقاتی بلاک چین، چندین پیش بینی برای ارزهای دیجیتال در سال 2022 انجام داده که در اینجا پنج مورد از مهمترین آنها آورده شده است:

همبستگی باریک بین بیت کوین و شاخص S&P 500

علیرغم تهدیدهایی که برای بهبود اقتصاد جهانی به دلیل افزایش تعداد موارد ابتلا به سویه‌های جدید ویروس کرونا وجود دارد، بیت کوین و S&P 500 در سال 2021 به رشد چشمگیری دست یافتند: بیت کوین 66 درصد جهش کرد و S&P 500 حدود 27 درصد افزایش یافت.

اما از آنجایی که بیت کوین به طور فزاینده ای به عنوان یک دارایی پر ریسک رفتار می‌کند، Arcane Research  پیش بینی می‌کند که حرکات قابل توجهی بازار سهام را بیشتر تقویت خواهد کرد. آنها پیش بینی می‌کنند که اگر بازار سهام در سال 2022 به رشد خود ادامه دهد، بیت کوین احتمالاً از آن پیشی خواهد گرفت. اما اگر شاهد یک سال قرمز برای بازار سرمایه باشیم، بیت کوین هم احتمالا شکست خواهد خورد.

اتر دوباره از بیت کوین پیشی خواهد گرفت

مارکتس اینسایدر می نویسد، اگرچه اتر مدت ها به عنوان دومین ارز دیجیتال شناخته می‌شد، اما اتر در سال 2021 بسیار از بیت کوین پیشی گرفت و ارزش آن 418 درصد در مقایسه با «تنها» 66 درصد رشد بیت کوین افزایش یافت.

Arcane هم می افزاید: این بزرگترین جهشِ مشاهده شده از سال 2015 است که اتریوم راه اندازی شد.

از جمله دلایلی که پیش بینی می‌شود اتر در سال 2022 عملکرد بهتری خواهد داشت، افزایش فروش NFT است. بیشتر این توکن‌ها هنوز روی بلاک چین اتریوم در حال اجرا هستند.

اکثر سکه‌های میم ناپدید می‌شوند

سرمایه گذاران شاهد بوده اند که سکه‌های میم در سال 2021 نوسانات زیادی داشته اند. به عنوان مثال، shiba inu سال گذشته 44,540 درصد افزایش یافت. و ماهی مرکب، یک ارز رمزنگاری شده در کمتر از یک هفته بیش از 75 درصد افزایش یافت اما به زودی سقوط کرد.

Arcane Research می‌گوید: ما نمی‌توانیم بازار 2021 را بدون اشاره به افزایش بی‌معنای سکه‌های میم در سال گذشته تحلیل کنیم. هر چند این پدیده به عنوان «یادگار تاریخی دوران پوچ سال 2021» در خاطره خواهد ماند.

USD Coin  از تتر پیشی می‌گیرد و به بزرگترین استِیبل کوین تبدیل می‌شود

تتر مدتی به عنوان بزرگترین استیبل کوین از نظر ارزش بازار و در صدر بوده است. اما شاید در 2022 تغییر کند، به خصوص با تصمیم USD Coin برای پیوستن به چالش استقراض.

Arcane Researchدر این باره گفت: فرصت های وام‌دهی نوآورانه که بازده بالایی برای سپرده‌های استیبل کوین دارند، محرک‌های درجه اول در رشد استیبل کوین بوده‌اند.

بیت کوین همچنان با VIX مرتبط خواهد بود

طبق تحقیقات Arcane، بازارهای سهام سال گذشته موفقیت چشمگیری داشتند، اما یک الگوی بینشی هم تثبیت شد: ترس در بازارهای مالی گسترده به طور مستقیم بر عملکرد بیت کوین تأثیر گذاشته است.

افزایش در شاخص نوسانات CBOE یا VIX (که بیشتر به عنوان شاخص ترس شناخته می‌شود) به دنبال فروش بیت کوین بود. تحقیقات Arcane هشدار داده است که نوسانات بازار در سال جاری می‌تواند پیامدهایی بر مسیر کوتاه مدت قیمت بیت کوین داشته باشد.

https://www.tportal.hr/biznis/clanak/ovo-je-pet-najvaznijih-predvidanja-za-kriptovalute-u-2022-godini-20220102

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما