معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۱۰/۱۳- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۳۹

زیمبابوه در حال بررسی استفاده از ارز دیجیتال بیت کوین

زیمبابوه پس از السالوادور، ممکن است بیت کوین را به عنوان ارز قانونی در برنامه‌های سرمایه گذاری و پرداخت های مالی‌ خود بپذیرد.

 کشورهای بیشتری درحال اتخاذ سیاست‌های مالی در جهت رشد و پیشرفت‌های اقتصادی در این حوزه هستند و درحال تصمیم سازی برای راه اندازی و فعال کردن سیستم‌های پولی و مالی جدید همگام با علوم نوین دیجیتالی (پول دیجیتال) هستند و برای استفاده و بهره برداری لازم از این روش جدید برای سرمایه گذاری و پرداخت، به دنبال تنظیم رویه‌ها و مقررات درباره ارز دیجیتال بیت کوین هستند.

وزارت اقتصادی و مالی دولت زیمبابوه نیز در حال بررسی استفاده از بیت کوین به عنوان یک گزینه جدید در جهت منفعت کشور و برای پرداخت‌های قانونی است. زیمبابوه به افزایش تقاضای برخی درخواست کنندگان از جمله فعالان عرصه تجارت و بازرگانی برای استفاده از ارزهای دیجیتال توسط آنها و مردم خود توجه کرده است و آن را راهی احتمالی برای رشد اقتصادی و نیز جلوگیری از افزایش روز افزون تورم افسار گسیخته خود می‌داند.این کشور همچنین در صدد استفاده از فرآیندهای عملکردی مالی و تجربه کشورهای پیش رو که در این زمینه ورود کرده‌اند بوده تا بتواند نسبت به بهره گیری لازم در حوزه ارزهای دیجیتال اقدام و برنامه تنظیم دستورالعملها و قوانین جدید را برای پاسخگویی به این تقاضای رو به رشد تبیین نماید.

طبق اظهارات مدیر فناوری دولت الکترونیک کابینه دولت زیمبابوه ، مسئولان وزارت اقتصاد و مالی و همینطور نهادهای مسئول مالی و اعتباری کشور شامل بانک مرکزی و سازمان سرمایه گذاری و دیگر سازمان‌های اعتباری و مالی کشور که در حوزه مسائل پولی و بانکی و اقتصادی فعالیت دارند در تلاش هستند تا قوانین و مقرراتی را برای حمایت از تولید کنندگان و سرمایه گذاران و کلیه کسب وکارها و همینطور مصرف کنندگان و کمک به آینده مالی کشور تدوین کنند.

در همین ارتباط وی تاکید کرد قبل از ایجاد هرگونه تغییرات عمده در سیاست‌های مالی کشور، دولت به دنبال دریافت نظرات بخش‌های مختلف اقتصادی و مالی و اعتباری می‌باشد. به گفته این مقام مسئول، زیمبابوه هنوز هیچ اعلامیه رسمی در این خصوص و همچنین در مورد تغییر سیاستهای مالی و پرداختی منتشر نکرده است و دولت فعلا در مرحله بررسی و رایزنی است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما