معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

میزبانی غنا از مجمع عمومی انجمن مراکز تجارت جهانی در آوریل 2023

بیش از 500 نماینده از 100 کشور در آوریل سال جاری برای مشارکت در پنجاه و سومین نشست مجمع عمومی انجمن مراکز تجارت جهانی با موضوع "به سوی یکپارچگی اقتصادی آفریقا و افزایش حضور جهانی"در اکرا گرد هم خواهند آمد. این دور از نشست مجمع، اولین میزبانی آفریقا در تاریخ 50 ساله مجمع فوق خواهد بود. نمایندگان و هیئت‌های تجاری از مرکز جهانی تجارت در این نشست درباره راه‌های خلاقانه و استراتژیک تعمیق فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری برای شرکت‌ها در کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار خواهند داد.

اخبار اقتصادی ونزوئلا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ونزوئلا در هفته سوم دی ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

ایران به دنبال افزایش روابط تجاری با آفریقا هستیم

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه : به دنبال افرایش روابط تجاری با کشور‌های آفریقایی به میزان ۴ تا ۵ میلیارد دلار هستیم.

گزارش نهمین نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با تاکید بر ضرورت حمایت از صادرکنندگان، اظهارداشت: صادرات انواع فرآورده‌ها به کشور‌های همسایه افزایش می‌یابد.

ایرانیان خارج از کشور در بازار بورس مشارکت می‌کنند

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه از ارائه تمهیدات لازم و برنامه‌های این معاونت برای حضور گسترده ایرانیان خارج از کشور در بازار بورس داخل خبر داد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با «شرق»

جناب آقای غلامرضا انصاری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، در گفت‌وگو با روزنامه صبح «شرق» که با تیتر " نگران لباس ‌‌آبی‌ها هستیم " در صفحه اول این روزنامه در تاریخ 3 تیر ماه 1399 به چاپ رسیده به موضوعات مختلفی در حوزه دیپلماسی اقتصادی و روابط اقتصاد خارجی پرداخته اند که متن کامل این مصاحبه در پی خواهد آمد :

اقدامات دستگاه دیپلماسی در مقابله با کرونا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در برنامه تیتر امشب و در گفتگوی زنده با شبکه خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 27 اسفند 1398به موضوع اقدامات دستگاه دیپلماسی برای دور زدن تحریم ها در مقابله با کرونا پرداخت . معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: کرونا بار اقتصادی مهمی‌بر دوش کشور گذاشته که همزمانی آن با تحریم‌ها مسائل را پیچیده‌تر کرده است. اروپایی‌ها هم به عنوان طرف برجامی ما در این مقطع بهتر است یک چهره انسانی از خود نشان دهند. وی آغاز ابتلا ایران به بیماری کرونا را ورود بدون کنترل و بی برنامه دانشجویان و بیماران کرونایی از چین به ایران دانست.

مقابله با کرونا از کانال دستگاه دیپلماسی در گفت وگو با معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه

شیوع کرونا امروز مسئله یک یا چند کشور نیست؛ با شناسایی مبتلایان در ده‌ها کشور جهان و سرعت شیوع آن، کرونا به عنوان یک بحران جهانی تلقی می‌شود. بنابراین، ضرورت همکاری و همدردی کشورها و ملت های جهان در این شرایط بیش از هر زمان دیگری برای غلبه بر این بحران احساس می‌شود. طی هفته‌های گذشته که شیوع کرونا در ایران ابعاد گسترده تری به خود گرفته است، بسیار از کشورهای جهان، نهادها و سازمان‌های بین المللی دست یاری به سوی ایران دراز کرده اند. ارسال دارو، تجهیزات و اقلام پزشکی و بهداشتی برای مقابله با کرونا، پیشنهاد کمک های مالی به ایران از یک سو و از سوی دیگر نیاز ایران برای دریافت تسهیلات مالی و دسترسی به منابع مالی برای تامین کالاهای مور د نیاز خود از جمله موضوعاتی هستند که نیازمند پیگیری جدی از طرف وزارت امور خارجه هستند. به همین سبب ما به سراغ معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه رفتیم تا از او درباره اقدامات صورت گرفته توسط مجموعه وزراتخانه و این معاونت سوال کنیم. در ادامه گفتگوی روزنامه همشهری با غلامرضا انصاری را می خوانید: