معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۲/۰۳- ۰۸:۰۰

میزبانی غنا از مجمع عمومی انجمن مراکز تجارت جهانی در آوریل 2023

بیش از 500 نماینده از 100 کشور در آوریل سال جاری برای مشارکت در پنجاه و سومین نشست مجمع عمومی انجمن مراکز تجارت جهانی با موضوع "به سوی یکپارچگی اقتصادی آفریقا و افزایش حضور جهانی"در اکرا گرد هم خواهند آمد. این دور از نشست مجمع، اولین میزبانی آفریقا در تاریخ 50 ساله مجمع فوق خواهد بود. نمایندگان و هیئت‌های تجاری از مرکز جهانی تجارت در این نشست درباره راه‌های خلاقانه و استراتژیک تعمیق فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری برای شرکت‌ها در کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار خواهند داد.

بیش از 500 کسب و کار از سراسر جهان در پنجاه و سومین مجمع عمومی انجمن‌های مرکز تجارت جهانی (WTCA)[1] با موضوع "به سوی یکپارچگی اقتصادی آفریقا و افزایش حضور جهانی" که از 23 تا 28 آوریل در مرکز تجارت جهانی اکرا برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

مجمع عمومی سالانه WCTA که برای اولین بار در آفریقا برگزار می‌شود، نمایندگان و هیئت‌های تجاری از WTC[2] در سراسر جهان را گرد هم می‌آورد تا درباره راه‌های خلاقانه و استراتژیک تعمیق فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری برای شرکت‌ها در کشورهای مختلف بحث کنند.

توگبه آفده رئیس اجرایی WTC، در مراسم راه اندازی رسانه ای در اکرا، اظهار داشت که ایجاد WTC, Accra ، غنا را به یک اکوسیستم جهانی پر رونق تجارت و فرصت های اقتصادی برای شرکت های محلی متصل می نماید.

او در مورد نقشی که WTC, Accra در طول سال‌ها ایفا کرده است، اظهار داشت: « WTC, Accra در طول سال‌ها، کارگاه‌ها و سمینارهای ظرفیت‌سازی، رویدادهای شبکه‌سازی و فعالیت‌های همسان‌سازی B2B را انجام داده است که به رشد و توسعه و رونق شرکت های محلی، چه در باشگاه تجاری WTC, Accra و چه در خارج از آن کمک کرده است.

وی گفت: متاسفانه علیرغم اینکه آفریقا حدود 60 درصد از زمین‌های قابل کشت جهان و 30 درصد از ذخایر معدنی شناخته شده را در اختیار دارد، تنها کمتر از پنج درصد تجارت جهانی و تولید ناخالص ملی را دارا می‌باشد.

او گفت که منطقه تجارت آزاد قاره آفریقا (AfCFTA) به دلیل مشکلاتی که کشورهای آفریقایی در تجارت موثر بین خود و ارائه ارزش با آن مواجه بودند ایجاد گردید.

وی توضیح داد AfCFTA بزرگترین و تنها منطقه تجارت بدون گمرک در جهان است و بازار آفریقایی یکپارچه ای به ارزش بیش از سه تریلیون دلار در تولید ناخالص داخلی را به جهان ارائه می دهد. بازار واحد AfCFTA در سال 2030 به 1.7 میلیارد نفر خواهد رسید که میزان خرید و هزینه کرد مصرف کنندگان[3] در آن بیش از 6.7 میلیارد دلار خواهد بود.

خانم کریستال ادن مدیر خدمات اعضای WTCA در اظهارات خود گفت که WTCA یک سازمان جهانی است که تجارت و فعالیت های تجاری را در بین اعضا تشویق می‌کند. وی افزود که از جمله نقش های دیگر WTCA، تشویق تجارت و فراهم کردن فرصت های سرمایه‌گذاری برای اعضای خود است که در زمینه توسعه املاک تجاری، فرودگاه‌ها، مناطق آزاد تجاری، توسعه اقتصادی و مشاغل کوچک تا متوسط محلی که مایل به اتصال به بازار جهانی هستند فعال می‌باشند.

وی با بیان اینکه این انجمن به دلیل فرصت‌های تجاری فوق‌العاده و همچنین مقیاس توسعه در این قاره تصمیم به سازماندهی پنجاه و سومین مجمع عمومی در آفریقا گرفت، افزود: این واقعاً یک رویداد پان آفریقایی با گستردگی جهانی محسوب می‌شود.

منابع:

  1. https://www.ghanaiantimes.com.gh/over-500-businesses-to-attend-53rd-wtca-general-assembly-in-accra
  2. https://www.graphic.com.gh/business/business-news/ghana-hosts-world-trade-centres-association-general-assembly-in-april.html

[1] World Trade Centre Associations

[2] World Trade Centre

[3] Consumer spending

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما